Megvan a csodaszer a síró csecsemők elaltatására

2022. szeptember 13. 19:03

Tudományos kutatásban, kísérletekkel bizonyítják, hogy a módszer hatásos.

Tudományos alapokon nyugvó babanyugtatási stratégiát alkottak szakemberek, amelyet Japánban és Olaszországban végzett kísérletek alapoztak meg – számolt be a hírről a Current Biology című folyóirat alapján az RFI.

A cikk szerzői elmondták, hogy reményeik szerint a felfedezés hasznára válhat a stresszes szülőknek, különösen a tapasztalatlanoknak.

Kumi Kuroda, a japán RIKEN Center for Brain Science tudósa egy videós nyilatkozatban elmondta, a kutatócsoport korábban már tanulmányozta azt a jelenséget az emlősöknél,

hogy ha az állatok felveszik a kicsinyeiket, és járni kezdenek, a kicsinyek csendessé és szelíddé válnak, továbbá lelassul a szívverésük.

A kísérlethez toboroztak 21 anya-baba párt 0-7 hónapos korban, és négyféle szituációban tesztelték őket: hordozás az anya mozgása közben, mozdulatlan tartás az anya ülése közben, kiságyban fekvő gyerek, illetve hintázó kiságyban fekvő gyerek.

A csecsemők hordozásakor 30 másodpercen belül csökkent a sírás, és lelassult a szívverés.

Hasonló hatás mutatkozott, amikor ringatták őket. Viszont elmaradt a reakció, amikor mozdulatlanul tartották őket. Vagyis a korábbi feltételezésekkel szemben pusztán az, hogy az anya tartja a babát, nem elegendő a gyermek megnyugtatásához.

Ezután megvizsgálták a csecsemők ötperces hordozásának hatását, és megállapították, hogy a tevékenység hatására a csecsemők 46 százaléka elaludt, további 18 százalékuk pedig elaludt az azt követő egy percben. Vagyis a hordozás az alvást is elősegítette.

Az elektrokardiogram-mérések viszont azt mutatták, hogy a csecsemők szívverése abban a másodpercben megemelkedett, amint már nem érintkeztek anyjuk testével.

A kísérletek alapján a tudósok az alábbi protokollt javasolták a babák megnyugtatásra és az alvásuk elősegítésére:

tartsuk és sétáljunk a babával 5 percig, majd üljünk le, és tartsuk további öt-nyolc percig, mielőtt elaltatnánk.

Nyitókép: Getty Images