0:30
CinemaKlubCinemaKlub
Csajkeverők: Amikor egy csajozó gépezet befullad
2014. december 20. 9:41
A Csajkeverők című romantikus vígjáték úgy próbál elkalauzolni a női skalpokat gyűjtő pasik világában, hogy közben teljesen érdektelen és katatón állapotba süllyeszti a moziközönséget. Eljött az az Efron-film, ahol már a tökéletes arc sem tudja elvinni a hátán a történetet.
Romantikus vígjátékok és drámák folynak minden csapból, teljesen mindegy, hogy milyen réteghez is tartozzanak. Akadnak jól megírt, tartalmas, klisémentes, közel sem párkapcsolati oktatófilmnek tűnő alkotások, és persze sorra ontják a futószalagon termelt, semmit mondó „bárkinek eladjuk” popcorn filmeket. A Csajkeverők (That Awkward Moment) tipikus példája, a már sokszor látott hibának: két szép szempárral próbáltak eladni, egy vonzónak (se) csomagolt történetet, amelynek álmunkban is kitaláltuk volna a cselekményét, csupán egy a gond, minden érdeklődést kiölnek a nézőkből a humor-radar alatt repülő poénokkal és a végtelen lassúsággal vánszorgó jelenetekkel.
A történet szerint adott egy háromfős társaság, melynek origóját Jason (Zac Efron) adja Daniel és Mikey mellett, és mindennapi férfi létük legfőbb elfoglaltságának az alkalmi csajpartnerek gyűjtögetését és a – már amúgy is hosszú – lista taglétszámának növelését tűzték ki. A férfi trióból ketten űzik az ipart, miközben harmadik barátjuk éppen egy váláson megy keresztül. A nagy változás apropójából fogadalmat tesznek, hogy egyikük sem keres komolyabb kapcsolatot, persze ez a terv is kudarcot vall, amikor betoppannak a nagy ők az életükbe.
A történet szerint adott egy háromfős társaság, melynek origóját Jason (Zac Efron) adja Daniel és Mikey mellett, és mindennapi férfi létük legfőbb elfoglaltságának az alkalmi csajpartnerek gyűjtögetését és a – már amúgy is hosszú – lista taglétszámának növelését tűzték ki. A férfi trióból ketten űzik az ipart, miközben harmadik barátjuk éppen egy váláson megy keresztül. A nagy változás apropójából fogadalmat tesznek, hogy egyikük sem keres komolyabb kapcsolatot, persze ez a terv is kudarcot vall, amikor betoppannak a nagy ők az életükbe.
Minden adott lehetett volna egy kellemes szombat délutáni vígjátékhoz, ahol akár a véletlenül betévedt mozizók is betalálhattak volna maguknak pár szimpatikus karaktert. A megszokott szerelem kontra férfi klisét is túlélték már ezerszer, Zac Efron is elromantikázta magát párszor, most mégse jött össze az élmény. Önmagának rúgott gólt a film, legfőképpen a cselekmény kibontásával és a kínos viszketést okozó „humor töltetével”. Kapunk két, a mai kor elvárásainak imponáló női karaktert, akik elhozzák a nagy megváltást az örökké csajozó pasijaik életébe, turbékolnak is, össze is törik a szerelmes szív, a barátok is szeretik a videó játékokkal kacérkodó talpraesett lányokat, a néző pedig azt érzi, hogy egy sorozat kivágott jeleneteit nézi egymás után, megállás nélkül.
A szemhéj pedig néha lecsukódik. Olyan pillanatokat látunk, melyeket sem a színészek, sem a film atmoszférája nem tud közelebb hozni a nézőkhöz. Nem ránt be, nem teszi magát reflektorfénybe, elmarad az izgalmas kíváncsiság. Elmarad a tipikus önámítás, amely a kommersz happy end filmeknél előjöhet, ha arra érdemesnek tűnteti fel magát a történet, hogy eljátsszuk magunknak: bizony akkor is izgulni fogunk a szerelem beteljesüléséért, ha legbelül úgyis tudjuk, hogy a végén minden oké lesz. Itt viszont alig várjuk, hogy mindenki hamar önmegtalálja magát és a könnyeket félre söpörve elsétáljanak New York februári fagyos naplementéjébe.
Fotók: Fórum Hungary
Kövess minket, és értesülj a friss hírekről a Facebookon is!
Követem