Hogyan lehetsz műsorvezető? Az RTL Klub arcai segítenek!
2018. január 12. 11:52
A csatorna arcaival nap, mint nap találkozhatunk, hiszen kitartóan szállítják nekünk a legfrissebb híreket. Azonban felmerülhet a nagy kérdés: mire lehet szüksége valakinek, hogy a képernyőre juthasson?
Meghallod a hangját, látnod sem kell, és azonnal tudod, hogy ki is az.
A műsorvezetőkkel rengeteg színtéren találkozhatunk: legyen szó hírműsorokról, tehetségkutatókról, showműsorokról vagy bármilyen más műfajról, ők azok, akik segítenek a nézőknek, hogy képben maradjanak. Hogy végig vezényeljenek minket. Hogy hangulatot teremtsenek. Hogy tájékoztassanak. És nem mellesleg, ők azok az arcok, akik hozzá is adnak az adott műsor hangulatához.
De mi az a plusz, vagy mi lehet az a képesség, ami elengedhetetlen ehhez a szakmához?
Az RTL Klub műsorvezetői – Erős Antónia, Szellő István, Szabados Ágnes, Rábai Balázs, Barabás Évi, D. Tóth András, Pataki Zita és Véber István – mindannyian válaszoltak a fenti kérdésre. És természetesen nem csak egyetlen dolog merült fel a témával kapcsolatban.
„Az a lényeg, hogy legyen benned valami, amitől megkülönböztethetővé válsz és mindenki tudja, amikor megjelensz a képernyőn, hogy ez te vagy.” – mesélte Erős Antónia.
De a válaszok között nagyon sokszor előjött az alázat, a hitelesség, a szép beszéd, sőt a rátermettség is:
„Műsora válogatja, hogy melyik képernyősnek, milyen kvalitásai kellenek, hogy legyenek. Talán alapvető az, hogy jól kell reagálnia stúdióhelyzetben.” – hallhattuk D. Tóth Andrástól.
Kíváncsi vagy, miket tartanak még elengedhetetlennek az RTL műsorvezetői? Nézd meg itt a Story Extra riportját!
És ha már a műsorvezetésnél tartunk: a képernyősök személyiségükkel még közelebb hozhatnak adott témákat a nézőkhöz. A hangulat és persze a megfelelő atmoszféra megteremtése szorosan összefügg ezzel. Barabás Évi például rendszeresen vezeti úgy az élő Fókusz adásokat, hogy nincs egyedül, kiskutyája Hugó is vele „dolgozik” a stúdióban.
Ahogyan D. Tóth András is elmondta, műsora válogatja, hogy mit engedhetnek meg maguknak és mi fér bele a megszólalásaikba – egy híradós vagy egy showmester merőben különböző módon kell, hogy megközelítse a nézőit.
Azonban az, hogy az ismert arcok hogyan mutatkoznak a képernyőkön, csak a kezdet! Hiszen hírességekként minden egyes posztjuk, fotójuk üzenetet közvetít. Hogyan lehet ezt jól kezelni?