Ezek voltak a Cápák között történetének eddigi legnagyobb sikersztorijai
2021. december 31. 9:30
Január 2-án kezdődik az üzleti showműsor negyedik évada, ráadásul közeleg az év végi számvetés ideje, ezért összegyűjtöttük az elmúlt három széria legsikeresebb befektetéseit. Elevenítsd fel velünk a legelső adástól kezdve, hogy milyen vállalkozásokba szálltak be a Cápák!
Az első évad befektetései
Foltin András, a Nauty Lollipops tulajdonosa és Régi Tamás, a cég kereskedelmi igazgatója Párizs legismertebb élményparkja után a Cápákat is meghódították színesebbnél színesebb nyalókáikkal és kecsegtető üzleti ajánlatukkal. A vállalkozók 50 millió forint reményében érkeztek, amiért 20 százalékos tulajdonrészt ajánlottak. A pitch után végül Moldován András, Fehér Gyula és Balogh Levente szálltak be a vállalkozásba.
Amióta befektettem – azon túl, hogy a vállalat működésében is részt veszek – számos innováció is volt, amit közösen találtunk ki, ma már bevezettünk, és a termékpalettánk része
– büszkélkedett Moldován András.
A cég 2020-ban közelített a 200 millió forintos árbevételhez. Termékpalettájukat cukormentes, vitaminnal dúsított nyalókákkal bővítették, valamint már cégeknek is gyártanak márkázott édességeket.
Zombory-Balogh Eszter HamiKabija már az első percben lenyűgözte a befektetőket. A Kisbabámnak márka tulajdonosa olyan öltözéket vitt a Cápák elé, ami képes tisztán tartani a gyerekeket etetés közben. Balogh Péter és Moldován András is 5-5 milliót ajánlott a vállalkozó anyának, amiért 15-15 százalékos tulajdonrészt kértek. Végül csak Balogh Péter szállt be a vállalkozásba, így egy 5 millió forintos befektetés valósult meg 20% tulajdonrészért.
A befektetés óta kiszélesedett a termékpaletta és új termékek kerültek kifejlesztésre az etetés témakörében. Eszter a HamiPólóra a legbüszkébb, ami kifejezetten olyan babák számára készült, akik nem fogadják el az előkét. Egy másik ilyen termék a KezdElőke, ami a tökéletes első előke a hozzátáplálást kezdő babák részére. Ezen kívül számos prémium minőségű babakelengyét készítenek, és ahogy cseperedik a célközönség, már az ovis korosztályra is gondoltak nekik szánt szettekkel. Árbevételük 2020-ban 15 millió forint volt, ami 2021-ben 20 millió forintra nőtt. Terveik között szerepel, hogy további árbevétel növekedést érjenek el és bővítsék portfóliójukat. Már zajlik a fejlesztése egy új terméknek, ami szintén fontos problémára nyújt megoldást az anyukák és gyermekeik számára.
Kövesdi Áronék a Smartkosarat pitchelték a Cápáknak, ami akkor még egy olyan élelmiszerár-összehasonlító felület volt, amellyel akár 33 százalékot is spórolhatnak a vásárlók. A fiatal vállalkozók Balogh Péter és Balogh Levente szakmai támogatását is megnyerték maguknak – ők 1-1 forintos befektetést kínáltak, szemben Fehér Gyula és Moldován András 10-10 millió forintos ajánlatával. A Smartkosár azóta nevet változtatott, így született meg a ROKSH, amelyen keresztül már az online bevásárlást is intézhetik a felhasználók. A műsor óta új befektetőket vontak be a vállalkozásba, és több nagy márkával is leszerződtek, akik az ő segítségükkel építették fel online jelenlétüket. Magyarországon több diszkontáruház házhozszállítását intézik saját futárjaikkal, és Ausztriában is számos kiskereskedelmi lánccal dolgoznak együtt aktívan.
Bánhidi Dóra és Salinger Richárd, a Jógakaland társtulajdonosai komplex magyar és angol nyelvű weboldal létrehozását tervezték 2019-ben. Céljuk az volt, hogy megreformálják a gyerekjógát, és ezáltal elősegítsék a gyerekek harmonikus, egészséges és kiegyensúlyozott fejlődését. Mindezért 35 millió forintot kértek a befektetőktől. A Cápák közül Balogh Péter tett ajánlatot nekik: 5 millió forintot kínált 20 százalék tulajdonrészért, valamint 2 év mentorálást ígért számukra. Dóra és Richárd igent mondtak a befektetőnek, és milyen jól tették, hiszen azóta megduplázódott a webáruházuk forgalma, közösségük dinamikus fejlődésnek indult, újabb könyveket és társasjátékokat adtak ki, és a gyerekjógát is egyre többen velük azonosítják. A járványhelyzet miatt karanténba került családok körében is elterjedt a gyerekjóga híre, a szülők előszeretettel választják ezt a formáját a legkisebbek figyelmének és energiáinak lekötésére.
A mi üzleti hozzáállásunk a befektetésünk előtt abszolút naiv volt, aztán jött Petya, aki egy teljesen új világot nyitott ki, üzleti szemléletmódot adott át
– nyilatkozta Dóra.
A Cápák között óta további tőkét vontak be vállalkozásukba, hogy a nemzetközi piacra is kiléphessenek és megreformálják a gyerekjóga oktatást szerte a világon.
A második évad egy új Cápát és számos új sikersztorit tartogatott
Pálfi Dóra és az imagiLabs segítségével a fiatal lányok egy telefonos alkalmazáson keresztül programozhatnak különböző mintákat a kiegészítőikre. Az applikációval ráadásul szociális hálót is építenek, valamint a felhasználók az előfizetéses formában elérhető tartalmakkal komolyabb technológiai tudásra is szert tehetnek. Tomán Szabina és Balogh Péter 10-10 millió forintot ajánlottak 4-4 százalék részesedésért. Mi sem bizonyítja jobban, hogy jó döntést hoztak, mint hogy a fiatal vállalkozó 2021-ben felkerült a Forbes magazin 30 európai tehetség 30 alatt listájára is.
Janklovics Iván a Snack Gardennel érkezett a műsorba. Az egészséges snackek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó gasztronómiai jellegű cégbe Balogh Levente szállt be. Iván megnyerő, laza stílusával és kiváló termékével nyűgözte le a Cápát, aki 15 millió forintos befektetést ajánlott 10 százalék tulajdonrészért. Azóta a cég egy új, saját üzembe költözött. A nagyobb gyártóegységben új gépek kezdték meg a munkát, hogy kiszolgálják a jelentősen megnőtt igényeket. Több nemzetközi érdeklődőjük is van Szlovéniából, Kanadából, az Amerikai Egyesült Államokból, valamint Ausztráliából, melyek közül Szlovéniába már exportálnak is termékeikből.
A Cseppke Laár Györgyi és Giret Fruzsina szerelemprojektje, ami ráadásul jól menő vállalkozás is. A tipegő hálózsákok megálmodói három befektető érdeklődését is felkeltették, végül azonban Tomán Szabina ajánlata mellett döntöttek, aki 30 millió forintot ígért oda nekik 20 százalékért cserébe. A vírushelyzet miatt a vállalkozóknak újra kellett gondolniuk üzleti tervüket immár a Cápa közreműködésével.
Közel 100 millió forintos vállalkozásról beszélünk, ösztönből. Amióta velük dolgozom, azóta minden lépést, minden döntést közösen hozunk meg, de azt már nem ösztönből, hanem tudatosan
– mesélte Szabina.
A műsor óta hatalmas ugrás történt a Cseppke életében: másfélszeres forgalom, nagyobb raktár, megújult webáruház, együttműködés külföldi partnerekkel. Ráadásul 2021-ben megnyitott a Cseppkeségek showroom, ahol személyesen is megvásárolhatók a termékeik.
Lukács Áron vállalkozásában újragondolta az ajándékozás fogalmát. Az Égboltkép fotórealisztikus lenyomatot készít a csillagok állásáról egy adott időpontban, egy adott helyszínről, legyen szó akár a születés vagy a megismerkedés pillanatáról. Balogh Péter ráharapott a fiatal vállalkozó ötletére, és 6 millió forintot ajánlott neki 33,3 százalék részesedésért cserébe. A befektető azóta segített Áronnak, hogy rendszerbe tudja foglalni a kreativitását, és jól szervezett céget építhessen fel. A közös munka sikerét mutatja, hogy 2020-ban még csak egy termékük volt egy országban, idővel azonban már három terméket árultak a nemzetközi piacon is.
Ahogy a kisfiam járni tanul, mi is úgy építjük a vállalkozásunkat. Amikor Petyával megismerkedtünk, akkor még kúszni sem tudtunk. Azóta eljutottunk egy olyan szintre, ahol most vagyunk, és tök jó látni, hogy az életemben két nagyon fontos dolog hogyan fejlődik egyszerre
– nyilatkozta Áron 2021 elején.
2022-es terveik között szerepel egy piactér kiépítése azoknak az alkotóknak, akik hasonlóan izgalmas, testreszabható ajándékokat készítenek. Ezen kívül három új piacra lépnek be a következő évben a közép-kelet európai régióban.
Németh Emese képzőművész alkotásait külföldön is díjazzák, de a festőművészet mellett dizájnnal és belsőépítészeti tervezéssel is foglalkozik. Meska saját galériát szeretett volna létrehozni, amit egyszerre használhat bemutatók helyszínéül és műhelyként. Egy cápás alkotással érkezett a stúdióba, amire Balogh Péter azonnal lecsapott. Moldován András dilemmába került, hogy a művészet befektethető terület-e, két Cápát azonban egyáltalán nem zavart ez a kérdés, Tomán Szabina és Balogh Levente is beszállt a vállalkozó mellé. A művész azóta több közös projekten is együtt dolgozott az ásványvízkirállyal, aki a Vízangyal szépségipari termékek logójának tervezésére is őt kérte fel.
Kaczur Áron már gyerekkorában is autómosót rajzolt napocska és kiscica helyett. A vállalkozó az autótulajdonosok mindennapjait megkönnyítő üzlet tervével érkezett a Cápák elé. A Cleango Tomán Szabina kivételével az összes befektető érdeklődését felkeltette, a vállalkozó azonban Fehér Gyula és Balogh Péter ajánlatára mondott igent, akik összesen 30 millió forintot fektettek be a cégbe.
Számos új szolgáltatással bővültünk a befektetés óta. A teljes eszközparkunkat sikerült lecserélnünk, új irodába költöztünk, a gárdánk a háromszorosára nőtt
– mesélte Áron, aki arra a legbüszkébb, hogy vállalkozása piacvezető lett Magyarországon.
A Cápák között óta Áron és társa, Péter hetente vagy kéthetente találkoznak Balogh Péterrel, aki nem csupán befektetői, de mentori szerepben is egyengeti a vállalkozás útját. A Cleango 2021-ben 60 millió forint tőkebevonást kapott, és minden kitűzött célt felülteljesített, így 2022-ben újabb (150-200 millió forint) befektetés bevonását tervezik. Több mint 10 ezer lemosott autó van a hátuk mögött, és vannak olyan napok, amikor a rengeteg foglalás miatt teltházzal üzemelnek. Számos fejlesztést hajtottak végre az utóbbi időben a mosási minőség javításától kezdve a szoftveres újításokig, így elkészült a mobil applikációjuk is, ami jövő év elején debütál majd. Az alkalmazásban 3 év munkája, tudása, tanulása és fejlesztése van benne annak érdekében, hogy megkönnyítsék ügyfeleiknek a foglalás folyamatát.
Pocsaji Csilla csomagolásmentes vállalkozását pitchelte a Cápáknak. A Tebe a zero waste szemléleten alapul, így olyan termékeket kínál, amiket pucéran, azaz csomagolás nélkül lehet megvásárolni. Tomán Szabina kapva kapott az alkalmon, hogy beszálljon az üzletbe, mivel gyermekkori álma volt, hogy egyszer szatócsboltot nyisson. A befektetés után a covid-helyzet jelentősen átformálta az üzleti tervet, de Csilláék hamar kapcsoltak, és elindították webáruházukat, melynek havi bevétele 14-szeresére nőtt. 2021-ben Békéscsaba után Szegeden, Zalaegerszegen és Velencén is megnyitotta kapuit egy-egy Tebe üzlet, 2022 márciusában pedig tovább terjeszkedve Budát és Esztergomot is meghódítják a csomagolásmentes termékek, így a Tebe Magyarország legnagyobb csomagolásmentes bolthálózata.
A harmadik évadban is nagyot haraptak a Cápák
Nyári Fruzsina, a Flora Miniwash tulajdonosa gyakorló kismamaként érkezett a Cápák elé. Babakocsi-kölcsönzőjéből és egy általa indított babakocsis mozgalomból nőtte ki magát több lábon álló vállalkozása, az első hazai professzionális babakocsi-mosoda. A Kishal egyszerre két Cápát, Tomán Szabinát és Balogh Pétert is a horgára akasztott üzleti ajánlatával. A befektetésnek köszönhetően a Flora Miniwash háromszorosára nőtt, havi rendszeres árbevételük megtriplázódott, így a cég nagyobb üzembe költözött. Vidéken is megkezdték a terjeszkedést franchise hálózatuk kiépítésével, és az eszközparkjuk is jelentősen gyarapodott. Fruzsina vállalkozása új üzletággal is bővült: útjára indították a használt babakocsi kereskedelmet, valamint megalkották saját tisztítószer márkájukat is.
Izrael Norbert építőipari vállalkozó, a POP.Holiday tulajdonosa tiny house-ok tervezésével és összeállításával foglalkozik. A „viking” ötlete az volt, hogy egy épülő idegenforgalmi hálózaton belül mobilházakat készítene és adna bérbe, amelyek a nyugalom szigeteként szolgálnának távol a város zajától, a lehető legközelebb a természethez. A vállalkozás és a növekedési potenciál két Cápa figyelmét is felkeltette, az adás után végül Lakatos István fektetett be a cégbe.
Szabó Ágnes négydiplomás közgazdász, vállalkozó egyedülálló módon fából és bőrből készít divattáskákat. Lakatos István elsőként tett ajánlatot az AGNI’S divatmárka tulajdonosának, és hosszas alkudozás után végül sikeresen meg is állapodtak a Kishallal. Az 5 millió forintos befektetésért 19,5 százalék tulajdonrészt szerzett a Cápa az üzletből.
Az eladások száma egy hónapig olyan magas szinten volt, hogy a határidőket alig tudtuk tartani
– emlékezett vissza Ágnes a Cápák között utáni időszakra.
Kállai Jankó az emlékek megőrzésének új formájával rukkolt elő, amikor megálmodta a Forever Handset. A gipszből készült kézszobrok ráadásul nemcsak mutatósak, de kelendők is, így Balogh Péter és Lakatos István is felfigyelt az üzleti lehetőségre. A Cápák 5-5 millió forint értékben fektettek be a vállalkozásba, fejenként 8,75 százalék tulajdonhányadért cserébe.
Elképesztő, nem várt számokat produkált az oldal forgalma és a vásárlások a műsor után
– mesélte a fiatal vállalkozó, aki megtapasztalhatta a Cápák között adta hírnév pozitív hozadékait.
Jankó vállalkozása a befektetés óta megnégyszerezte forgalmát. 2021-es árbevételük meghaladta a 100 millió forintot is. Mivel Magyarországon kívül további öt országban vannak jelen a Forever Hands termékei, egy nagyobb raktárba kellett költözniük, ahol egy iroda, valamint egy gyártóműhely is kialakításra került.
Szmolár Márk és Orosz Sándor vállalkozása, az Inkness Tattoo természetes és kőolaj-származékoktól mentes készítményeket, valamint tűmodulokat is készít tetoválók részére. A pitchre azonnal felfigyelt Moldován András, aki 20 millió forinttal szállt be az üzletbe.
A forgalom már a háromszorosa annak, amit egyáltalán terveztünk. Egyre több helyen vagyunk, és egyre többen ismerik a tetoválás előtt, alatt és után használható krémeinket
– nyilatkozta a Cápa.
Az Inkness Tattoo termékei egy szoláriumláncba is bekerültek a műsor óta, tűmoduljaikat pedig tetoválószalonoknak értékesítik.
Wettstein Albert az első évad után visszatért a Cápák közé 2021-ben, ezúttal újdonsült társával, Perepelica Kirillel. A fiatalok az élelmiszer-pazarlásra találtak megoldást applikációjukkal, vendéglátóipari partnereikkel együttműködve. A Munch annyira megtetszett a Cápáknak, hogy Moldován András javaslatára mind az öten beálltak a jó ügy mellé 3-3 millió forinttal, 1-1 százalékos tulajdonrészért cserébe. Így lett Wettstein Albert az első vállalkozó a műsorban, aki duplázott – 2 éven belül kétszer fektettek az ötletébe.
A Cápák között műsora után felrobbant a Munch.hu! A kezdeti 30 ezer letöltés után pár nappal később már 60 ezer letöltésnél jártunk, és mostanra már meghaladtuk a 100 ezret
– újságolta a jó hírt Kirill a negyedik évad sajtótájékoztatóján.
Homoky Dorka fiatal borász több hektáron gazdálkodik, emellett natúr borokat készít. Története megindította Balogh Leventét, aki nosztalgikus hangulatba került, és saját kezdeti lépéseit elevenítette fel a lány pitchét hallgatva. A tokaji vállalkozó 10 millió forintos befektetést kapott a Cápától 25 százalékos tulajdonrészért cserébe.
Mindennap tárgyalunk a fejlődésről, fejlesztésekről. Vettünk új szőlőterületeket Tokajban, több országba exportálunk már, sőt importálni is akarunk. Valamint dolgozunk egy új feldolgozóüzem létrehozásán is
– dicsekedett Balogh Levente a gyümölcsöző közös munkáról.
Koletán Gergely, a ChiliYard tulajdonosa ugyan befektetés nélkül tért haza a műsorból, mégis megvalósult az álma az üzleti showműsornak köszönhetően. A Cápák között szakmai partnerének, az Optennek a tulajdonosa, Tóth Tamás ugyanis befektetett a cégbe, ráadásul a vállalkozó termékei a Hungaricool by SPAR verseny győzteseként felkerülhettek az áruházlánc polcaira, ami óriási ugrást jelentett cége életében.
A ChiliYardnak van egy Cápák között előtti és egy Cápák között utáni része. Ég és föld a kettő! Ami hozadékot, ami pluszt kaptam ettől a műsortól, és ami azóta velem történik, az egyszerűen leírhatatlan!
– áradozott Gergely.
Január 2-án jön a Cápák között új évada! Nézd minden vasárnap 18:50-től az üzleti showműsor vadonatúj részeit az RTL Klubon!