Cápák között

Ezt hiányolta Lakatos István a Cápák között negyedik évadából – évadértékelő interjú a Cápával

Sallós-Kovács LucaSallós-Kovács Luca

2022. március 26. 8:00

Lakatos István megosztotta tapasztalatait az üzleti showműsor legutóbbi évadáról, a Cápaságnak köszönhető ismertségről, és beavatta az rtl.hu olvasóit abba, hogyan haladnak idei befektetései.

Ez volt a második évad, amiben Cápaként szerepeltél. Milyen volt az összhang köztetek, Cápák között? Hogy érezted magad ebben az évadban?

Szerintem a képernyőn is látszódott, hogy nagyon jó volt az összhang, jól éreztük magunkat. Kifejezetten szórakoztató volt ez az évad, egyáltalán nem voltunk feszélyezettek, sokat nevettünk. Ami számomra egy külön öröm, hogy sok értelmes fiatal jött. Akárhány fiatalt meghallgatok, és akárhány cégnek a történetét megismerem, az számomra mind hihetetlenül izgalmas.

Milyen gyakran tartod a kapcsolatot a többi Cápával?

A közös befektetéseink kapcsán beszélgetünk, amúgy nem igazán, mert mindenki el van foglalva. Van egy fő tevékenységük, ami a mindennapi megélhetést biztosítja, és emellett csináljuk a Cápák közöttes befektetéseket, ami a főállásunkkal összemérve egy nagyságrenddel kisebb. A Bravogroup vállalatcsoport csinál egy évben százmilliárd árbevételt, itt meg beszélünk 5-10 milliós befektetésekről. Nem összemérhető a kettő. Éppen ezért ezt nem a Bravogroup helyett, hanem azon felül csinálom, a szabadidőm rovására. Ez a többi Cápánál is így van.

Hogyan kezeled a Cápasággal járó ismertséget?

Semmit nem változott az életem az ismertségtől. Ugyanúgy élem a mindennapjaimat, ugyanúgy kedves vagyok az emberekkel. Aki köszön, annak én is köszönök, sokakkal beszélgetek a műsorról.

Engem egy hétköznapi embernek kezelnek, nem pedig egy tévés személyiségnek.

Ugyanazokról a dolgokról beszélgetek azokkal az emberekkel, akik eddig nem ismertek, mint amiről korábban azokkal beszélgettem, akik az üzleti életből már tudták, hogy ki vagyok. A témák ugyanazok: hogyan érdemes vállalkozni, hogy kell kiszámolni egy cégnek az értékét, hogy különböztetheted meg magad a versenytársaidtól, hogyan építs csapatot.

Mit szólsz a negyedik évad nézettségéhez és sikeréhez?

Egyáltalán nem lepődtem meg rajta. Biztos voltam benne, hogy a magyar verzió ugyanolyan sikeres lesz, mint az amerikai vagy az angol. Nem véletlen, hogy azok is már több mint tíz éve mennek. De egyre nagyobb nézettsége van a műsornak az interneten keresztül is. Azt látom, hogy az ismerőseim túlnyomó része már nem tévén nézi a műsort, hanem az RTL Moston.

Miért voltál ennyire biztos a műsor sikerében?

Mert ez egy hiánypótló műsor, ami két dolgot ötvöz: egyrészt értelmes dolgokról van benne szó, másrészt ugyanaz a fajta izgalom is megvan benne, ami például egy X-Faktorban is.

Az emberek beleélik magukat az ottani szereplők életébe.

Mik voltak a kedvenc pillanataid az idei évadban?

Az beleégett a retinámba, amikor Petya szétvert egy tévét egy baseball ütővel. De az is jó volt, amikor András kipróbálta a WeR Mamba elektromos rollerét, és olyan messziről indult, hogy még egy ugrató is belefért. Akkor azt hittem, hogy összetöri a stúdiót. Az is izgalmas szituáció volt, amikor bejött egy lány – akiről csak utólag derült ki, hogy cukrász –, és én meg szerettem volna kóstolni a zöldborsófőzeléket, amit magával hozott, hogy van-e olyan finom, mint az anyukám vagy a feleségem főztje. Amikor közelebb mentem csak akkor derült ki, hogy amit én főzeléknek hittem, az valójában egy torta volt. Nagyon élethű volt! Ezen kívül az is érdekes tanulság volt, amikor a Quantum Diákszövetkezet fiataljainak százalékban jobb ajánlatot adtam, mint a többiek, ennek ellenére mégsem engem választottak, hanem magasabb százalékért Petyát és Levit. Akkor fogalmazódott meg bennem, hogy két Cápa több, mint egy. Hiába adok én egy jó ajánlatot, ha ketten összeállnak, az erősebb.

Lakatos István is kipróbálta az elektromos rollert
 

Mit gondolsz a negyedik évad vállalkozóiról? Az előző évben tapasztaltakhoz képest mennyire volt más az idei évad felhozatala?

A negyedik évadban szerintem felkészültebbek voltak a vállalkozók, de ez évről évre igaz. Egyre többen visszanézik a korábbi évadoknak nemcsak a pitcheit, de azt is, hogy a Cápáknak mik a vesszőparipái, tehát hogy milyen kérdésekre számíthatnak.

A körülbelül 40 vállalkozóból legalább 35 pontosan tudta, hogy én bele fogok kérdezni a számokba, ha azt valamelyik másik Cápa nem teszi meg még előttem.

Ezek a kérdések már nem érik váratlanul a vállalkozókat, és az is látszik, hogy két-három keresztkérdés után is még magabiztosak. Amit viszont hiányolok, hogy az amerikai vagy az ausztrál Cápák közöttben (Shark Tank) jóval több olyan vállalkozó jelenik meg, aki nemcsak egy ötletet hoz, hanem van egy 3-5 éve működő cége, amivel egyszerűen csak dimenziót szeretne váltani. Olyan vállalkozásokról beszélek, amiknél konkrétan látszik, hogy a termékre szükség van, és az is, hogy a vállalkozó életképes, csak szüksége van tőkére és egy üzleti partnerre, akivel be tud jutni olyan piacokra is, ahova önerőből nem tudott volna. Ilyen vállalkozóból nagyon kevés volt ebben az évadban.

Már lehet jelentkezni a következő évadba. Ezek szerint te ilyen vállalkozókat látnál szívesen?

Én nagyon örülnék neki, ha egyre több olyan cég is jelentkezne, aki nem azért jön, hogy megtanulja, hogyan kell üzletet csinálni, hanem azért, hogy legyen egy üzlettársa, akitől tanul, és akivel együtt többet tud elérni. Mindig az a kérdés, hogy melyik a több: egy százmillió forintos nyereségnek a 100 százaléka, vagy egy 500 millió forintos nyereségnek a 70 százaléka? Ha ötszörösére tudunk növelni egy céget, akkor annak a 70 százaléka is többet ér, mintha kisebb nyereséggel az egész csak az alapítóé lenne. Én ezt a fajta gondolkodásmódot hiányolom abból a vállalkozói rétegből, akik már elértek valamit, és maguktól már nem tudnak látványosan továbblépni. Vannak olyan tevékenységek, ahol a forgalom sokszorozása nem megy a minőség rovására. Az ilyen vállalkozásokat keresem, ezekbe szeretnék én résztulajdonosként beszállni.

Lakatos István és Balogh Levente beszálltak az esküvő-bizniszbe

 

Hogy haladnak az idei évados befektetéseid?

Mind a három befektetés nagyon jól megy. A Little Love Box-nál hál’ istennek megint áruhiány van, mert Valentin-napra mindent el tudtak adni. Épp a napokban érkezik be a következő szállítmány. A Little Love Box és a korábbi évados befektetésem, a Forever Hands hasonló termékkörrel foglalkozik, és az értékesítési logika is hasonló, így jól tudnak együtt dolgozni, és sokat tanulnak egymástól. Amin az egyik vállalatban mint gyerekbetegség végigmentünk, azt most már a másiknál is tudjuk alkalmazni. Folytatva az idei befektetéseim sorát, a Rami Wedding Dress már most megduplázta a forgalmát a műsor előtti eredményekhez képest. Kint voltunk közösen az Esküvő Kiállításon is. Levente a maga üzleti köreiben népszerűsíti a vállalkozást. Szerencsére pont az a korosztály vagyunk, akiknek a gyerekei esküvő előtt állnak. Ha mindegyikünk csak még egy embernek a gyerekét meggyőzi, hogy Ramival készíttesse a menyasszonyi ruháját, akkor Raminak a következő öt évben nem lesz gondja. A harmadik befektetésem idén a WeR Mamba volt, ahova Andrással közösen szálltunk be. András mert nagyot álmodni, és azt mondta, hogy ebben az évben legyen tízszer akkora a forgalom, mint tavaly volt. A srácok tavaly eladtak 70 rollert, akkor most adjunk el legalább 500-at, de inkább 700-at. Ez a vállalkozás is nagyon szépen halad, folyamatosan áruellátási gondjaink vannak, ami egy kellemes probléma.

A videóból kiderül, hogy milyen hatással volt a Cápák között Lakatos István egyik idei évados befektetésére, a Little Love Box-ra

 

Ha üzleti ötleted megvalósításához, vagy vállalkozásod fellendítéséhez befektetőt keresel, jelentkezz a Cápák között 5. évadába ide kattintva!

#Cápák között#lakatos istván#interjú#4. évad#rtl#RTL Klub