Még közelebb került a megvalósuláshoz a Gellérthegyre épülő sikló
2022. január 18. 8:31
Kezdődhet a régészeti feltárás és a tereprendezés. Az új engedélyezési terv három pontban tér el a korábbitól: nem lesz buszparkoló az alsó állomásnál, a kabinok a korábbi 40 fő helyett 52 utast szállíthatnak egyszerre, továbbá épül egy „kilátóhurok”.
A Gellérthegyi Sikló Kft. megkapta a Citadellához vezető felvonó új építési engedélyét, ezzel újabb akadály hárult el a beruházás megkezdése elől – írta meg a Népszava.
Az új építési engedély birtokában a terület birtokba vételét követően nekilátnak a tereprendezési munkálatoknak és a régészeti feltárásoknak, ezután kezdődhet el a tényleges kivitelezés, ami a jelenlegi ütemtervek szerint 13 hónapig tart majd.
A KÖZTI Építésziroda által készített új engedélyezési terv három pontban tér el a korábbitól: nem lesz buszparkoló az alsó állomásnál, a kabinok a korábbi 40 fő helyett 52 utast szállíthatnak egyszerre, továbbá épül egy „kilátóhurok”, egy félköríves terasz, ami a felső állomáshoz csatlakozik. A Népszava szerint utóbbit erősen nehezményezte a környezetvédelmi engedélyezésekor a tájkép miatt aggódó Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatósága.
A Rác fürdő mellől induló pálya első száz métere alagútban halad, majd 200 métert tesz meg a felszín felett 3,5-6 méter magasan. Utóbbihoz négy méter széles sávban vágnak ki 73 fát, amelynek harmada gyakorlatilag halott. A Tabán területén további 18 fát kell kivágni, ezek közül 11 rossz állapotú. Walton Imre, a beruházást jegyző Gellérthegyi Sikló Kft. ügyvezetője a lapnak elmondta: mindegyik fát pótolni fogják a kerület által megjelölt helyszínen.
A cég abban bízik, hogy 2023 második felében már közlekedik az új sikló. A 300 méteres, kötött pályán haladó, több kocsiból álló elektromos hajtású közlekedési eszköz 72 másodperc alatt teszi majd meg az utat a Gellérthegy lábától a tetejére tervezett kilátóig.
Nyitókép: Gellérthegyi Sikló Kft.