Az ugrás

Ismerd meg Az ugrás legfontosabb szabályait!

rtl.hurtl.hu

2024. január 26. 9:00

Egy vadonatúj, extrém látványos vetélkedő, amelyhez kell egy kis vakmerőség, ugyanis, ha valaki helytelenül válaszol egy feladványra, a szó szoros értelmében kiesik a játékból. Ez Az ugrás, az RTL televíziós csatorna műsora a Talpa Entertainment Productions formátuma alapján.

Egy 5 méter magas híd egyik oldalán öten kezdik el a játékot, amelynek célja, hogy valaki közülük átjusson a túloldalra, és 5 millió forinttal legyen gazdagabb. Ehhez a hídon megjelenő, és a hídon a biztonságos utat kijelölő helyes megfejtéseket kell megtalálni. Bár a feladatot közösen, egymást váltva teljesítheti a csapat, csak egy nyertes lehet, és pénzdíjat ő is csak akkor vihet haza, ha az utolsó feladványra jól felel – a játékból menet közben kiszállni, garantált pénznyereménnyel távozni, a nyereményt megosztani nem lehet.

A játék menete

A hídon 9 szinten át vezet az út, majd ezután jön a döntő feladvány a nyereményért. Minden szinten egy-egy összetett feladvány jelenik meg: nincs kérdés-válasz, csak több állítás egymás mellett, ezek közül egy igaz, a többi hamis. Egymás mellett szerepelhet kettő, három vagy négy állítás is, de mindig csak egy igaz közülük, és azt kell kiválasztani, hogy a hídon tovább lehessen menni.

Az 1-2. szinten 2 válaszlehetőség:1 helyes és 1 helytelen

A 3-5. szinten 3 válaszlehetőség: 1 helyes és 2 helytelen

A 6-9. szinten 4 válaszlehetőség: 1 helyes és 3 helytelen

A 10. szint (döntő) 4 válaszlehetőség: 1 helyes és 3 helytelen

Ismerd meg Az ugrás legfontosabb szabályait!

A hídon fizikailag megépített „csapóajtókon” jelennek meg az állítások. A megfejtés rendkívül feszült és látványos: a válaszadó játékosnak ugyanis rá kell ugrania arra a csapóajtóra, amelyikről úgy gondolja, hogy az igaz állítást látta megjelenni rajta. Ha így van, szilárd talajt ér, és mehet tovább. Ha téved, a "járhatatlan út" beszakad alatta, és ő lezuhan a hídról.

Minél hamarabb kerül sorra egy játékos a csapatból, annál valószínűbb, hogy valahol hibázik, és nem folytathatja a játékot. A játék elején az erőviszonyokat a résztvevők ugyancsak játékkal döntik el: valaki megszerzi a kapitányi címet. A cím birtokosa határozza meg a jelöltek játékba kerülési sorrendjét.

Ki lesz a híd kapitánya?

A játékosok a híd elején saját pulpitusaik mellett, egy érintőképernyő előtt állnak. Kapnak egy beugró feladványt: egy állítás helyes befejezését kell kiválasztani. Egyszerre jelenik meg valamennyi opció mindenkinek a képernyőjén. Az öt lehetőség közül csak eggyel kiegészítve lesz a teljes állítás igaz.

Amint megjelennek az állítások, minden játékosnak a lehető leggyorsabban meg kell nyomnia az általa választott lehetőséget. Ha egy állítást valaki már kiválasztott, az a többiek számára elérhetetlenné válik, de mindenkinek választania kell. A döntést nem lehet megváltoztatni, rögzített gondolkodási idő nincs.

Miután mindenki döntött, kiderül a helyes megfejtés. Aki ezt választotta, megszerzi az ún. kapitányi pozíciót. A Kapitány a legerősebb eszközökkel rendelkező játékos: ő dönt arról, ki, mikor válaszol egy feladványra, és ügyes taktikával könnyedén szerezhet milliókat. A másik négy játékosnak nehezebb dolga van: az ő lehetőségeik attól függnek, mikor hozza játékba, egyáltalán, játékba hozza-e őket a Kapitány.

Ismerd meg Az ugrás legfontosabb szabályait!

Mindig a Kapitány jelöli ki a válaszadót. A válaszadó személye abban az esetben automatikus, ha valaki helyes megfejtéssel teljesít egy szintet, tehát nem zuhan le. Egy játékos mindaddig válaszadó marad, amíg rendre ki tudja választani az igaz állításokat, és ezáltal halad előre a hídon.

  1. Senki nem utasíthatja vissza, ha a Kapitány válaszadásra jelöli.
  2. A Kapitány a játék során jelölheti saját magát válaszadásra, de csak akkor, amikor egy játékos kiesik. Vagyis: ha egy másik játékos, akit válaszadásra beküldött, ügyes, és beér a döntő kérdéshez, a Kapitány elveszíti a játéklehetőséget.
  3. A Kapitány azonnal, már az első feladványnál magához ragadhatja a válaszadás jogát, ebben az esetben viszont egyetlen esélye van: egyedül végigmenni a hídon, valamennyi feladványt megfejtve, saját magát menet közben nem "cserélheti le".
  4. A játék úgy kezdődik, hogy először bemutatásra kerül az 1. szint feladványa, tehát két állítás. A Kapitány ezután dönti el, ki lesz az első válaszadó. (Ez mindig így történik, ha új szint előtt kerül sor játékoscserére.)

A válaszadó az 1. szinten a két állítás közül kiválaszt egyet, és a választását meg kell erősítenie az ugrással. Ha a játékos a helyes állítást választotta, játszhat tovább a következő szinten, sőt jó válaszokkal akár addig, amíg eléri a 10. szintet - vagy amíg rosszul nem dönt, és lezuhan a hídról. Ekkor a Kapitány újabb válaszadót jelöl ki, aki ott folytatja a játékot, ahol az előző abbahagyta.

Minden szintet megfejtéssel kell/lehet teljesíteni. Ha pl. egy négy állításos szinten valaki leesik egy csapóajtón, még mindig marad három, amelyek közül nem tudjuk, melyik állítás igaz. A soron következő válaszadó tehát továbbra is ezzel a feladvánnyal fog próbálkozni, egészen addig, amíg a négy állításból megtalálja valaki az igazat. Így előfordulhat, hogy egy feladványon akár három játékos is kiesik, ha mindenki hamis állításra ugrik - de ugyanígy előfordulhat, hogy mindössze egyetlen játékos probléma nélkül megcsinálja az átkelést a hídon csupa jó megfejtéssel.

Ha a Kapitány úgy dönt, hogy saját magát játékba hozza, majd rossz állítást választ, akkor ő is a kiesik a játékból. Ha ekkor...

  • a Kapitány volt az utolsó a csapatból, akkor a játéknak vége, és egy új ötös csapat kap esélyt.
  • a Kapitány úgy indul játékba, hogy egy játékos még marad a híd elején, akkor az utolsó talpon maradt játékosnak még van esélye eljutni a híd másik oldalára.
  • két vagy több játékos marad a híd elején, a Kapitány játékba indulása előtt kiválasztja, hogy rossz válasz esetén kire hagyományozza a kapitányi címet, így folytatódhat a küzdelem.

Ismerd meg Az ugrás legfontosabb szabályait!

A döntő

A hídon összesen 9 szint teljesítésével lehet célba érni. Az lehet döntős, aki a 9. szinten sikerrel átjut. A játék ekkor a csapat megmaradt tagjainak véget ér. Ők üres kézzel mennek haza.

A finalistának viszont esélye van az 5 milliós pénzdíjat megszerezni. A tízedik, döntő feladvány mindig négy állítást tartalmaz: ismét 1 helyes és 3 helytelen. Itt azonban, ha a játékos úgy dönt, az egyik hamis állítás eltűnik. Így 3 állítás marad: 1 helyes és 2 helytelen. Ha a finalista ezt a könnyítést választja, a pénzdíj a felére, 2,5 millió forintra csökken.

A játékos kiválaszt egy állítást, és ezt az állítást az előtte látható mezőre vetítik. A választáskor a játékosnak erre a mezőre kell ugrania a műsorvezető jelére. A játékos csak akkor nyeri meg a pénzösszeget, ha a megfelelő, tehát igaz állítást választotta.

Az ugrás

A jelöltek a játék során sisakot és lapos cipőt viselnek. Előzetesen egyértelmű utasításokat kapnak az ugrásra vonatkozóan, amelyeket be kell tartaniuk. Az ugrás folyamata több biztonsági fokozat beépítésével történik. Amikor egy játékos válaszadási helyzetbe kerül, a műsorvezető kéri, hogy álljon készenlétben. Ezután a műsorvezető felszólítására a zárószegek kioldódnak. Innentől nincs visszaút: nem lehet változtatni a válaszon, még akkor sem, ha egy csapóajtó tévesen korábban nyílik ki, amit egy technikai leállás követhet. A műsorvezető megadja a jelet: "Ugrás!" - és ekkor a jelöltnek ugrania kell.

Ha egy játékos mégsem mer ugrani, akkor a játék véget ér számára - függetlenül attól, válasza helyes vagy helytelen lett volna. A Kapitány ezután kiválasztja a következő válaszadót, aki azon a szinten lép be a játékba, ahol az előző abbahagyta. Az új válaszadó másik állítást is választhat megfejtésként.

#Az ugrás#vetélkedő#Játék#szabály#játékszabály#gundel takács gábor#kapitány#szint#játékos#döntő#nyeremény