Az Adidas bevallotta, hogy fájdalmas volt szakítani Kanye Westtel
2023. május 5. 15:42
A sportszergyártó tavaly októberben szakította meg partnerségét, miután a zenész antiszemita és gyűlöletkeltő kijelentéseket tett.
Elismerte a világ második legnagyobb sportruházati márkájaként ismert Adidas, hogy fájdalmas volt a szakítás Kanye Westtel. A cég állításai szerint rosszat tett az üzletnek, hogy elváltak útjaik, Észak Amerikában bezuhantak az eladások – írja a BBC.
Az Adidas tavaly októberben dobta Kanye-t, miután az amerikai rapper és designer antiszemita és gyűlöletkeltő kijelentéseket tett a közösségi médiában. De a szponzoroknál az is kiverte a biztosítékot, amikor a párizsi divathéten White Lives Matter (A fehér életek számítanak) feliratú pólóban jelent meg, ami a szélsőjobboldali csoportok egyik népszerű szlogene.
Kijelentései miatt korábban a Balenciaga luxusmárka és az Universal kiadó is elhatárolódott tőle, az Adidas pedig leállította a Yeezy márkájú termékek gyártását. A sportszergyártó csaknem tíz évig működött együtt a zenésszel, aki a vállalaton keresztül forgalmazta saját termékeit.
Az üzletág elvesztése 400 millió dollárral (kb. 150 milliárd forinttal) csökkentette az eladásokat az idei első negyedévben.
Tény, összességében a teljes bevétel mindössze 1 százalékkal csökkent, és a visszaesés ellenére a számok jobbak, mint amire sokan számítottak. Ha nem számítjuk bele a Yeezy cipőket, még növekedni is tudott a cég. Az észak amerikai eladások viszont 20 százalékot zuhantak, ami nem meglepő, hiszen Kanye termékei különösen népszerűek voltak a régióban.
Persze, hogy fáj nekünk a Yeezy elvesztése
– árulta el Bjørn Gulden, az Adidas vezérigazgatója.
A sportmárkának ugyanakkor a befektetők pereskedései miatt is fájhat a feje, aki szerint az Adidas már évekkel ezelőtt tudott Kanye problémás viselkedéséről, de a profit reményében inkább ignorálták a kritikákat.
Nyitókép: AP Photo / Ashley Landis, File