Műsorújság
RTL Most

Betonbűvölő milliomosok és Dr Twitter: mi a sikerük titka?

Ivánka Katalin férjével, Andrással a most már 10 éves Ivánka Designbeton cég tulajdonosa. Ők ketten bebizonyították a világnak, hogy a beton mi minden lehet még azon a kemény, szürke, rideg, unalmas anyagon kívül. Dr Meskó Bertalan pedig orvosi jövőkutató. Célja, hogy csökkentse az egészségügy és a digitális technológiák közötti űrt.
Ivánka Katalin és a betonruhák >>>

Ivánka Katalin férjével, Andrással a most már 10 éves Ivánka Designbeton cég tulajdonosa. Ők ketten bebizonyították a világnak, hogy a beton mi minden lehet még azon a kemény, szürke, rideg, unalmas anyagon kívül, ami első hallásra eszünkbe jut róla. Kata jogásznak, a férje informatikusnak tanult, de amikor Kanadában dolgoztak, egy ott látott beton konyhapult elindította a fantáziájukat. Hazajöttek, és elkezdtek betonozni a szülők garázsában, akkor még üzleti terv nélkül. Először a belsőépítészetet akarták megreformálni, bútorokat terveztek, terveztettek és csináltak, de a fantáziájuk nem hagyta őket nyugodni. Ma már a padló és falburkolatokon, bútorokon, design tárgyakon kívül táska, sőt, ruha is készül betonból. A meghökkentő ötletre felfigyelt a design és a divatvilág, még Párizsban is, Kata pedig büszke rá, hogy több évi kísérletezés után a színváltós és hőérzékelő beton ötletén túl bebizonyíthatja, hogy korántsem értek a betonban rejlő lehetőségek végére. Rengeteg nemzetközi díjra, köztük a FORMareFORM és Nívódíjukra is büszkék, na meg persze arra, hogy a világ szinte minden pontjáról keresik őket, Hong Kongtól Malajzián át egészen Ausztráliáig, nem is akárkik. Terveztek már ötcsillagos szállodaszobákba betonasztalt, a londoni Liberty Áruházba, vagy a New York-i 5th Avenue-ra üzletbelsőt, 80 százalékban külföldre gyártanak, ötven alkalmazottjuk van, idei árbevételük pedig nagyjából egymillió euró lesz. Ma már nagyüzemi sorozatgyártásra is képesek, de közben fejlesztenek, és nem mondanak le az egyedit kereső vevőikről sem. Fiatal tervezőkkel, divattervezőkkel, grafikusokkal, webfejlesztőkkel dolgoznak, és marketingre is költenek, jelenleg 60 millió forintot. Kata szerint egy kezdő vállalkozás számára az lehet a legveszélyesebb, ha közeli ismerősökből áll. És az üzletben mindennél fontosabb a következetesség, a gyors helyzetfelismerés, és az alkalmazkodás.

Dr Meskó Bertalan, azaz Dr Twitter >>>

Dr Meskó Bertalan orvosi jövőkutató. Célja, hogy csökkentse az egészségügy és a digitális technológiák közötti űrt. Ez elsőre talán nem érthető, de ő elmagyarázza. Meskó Bertalan feltehetően csodagyerek lehetett, hatéves korában már enciklopédiákat olvasott és tudta: orvos-genetikus lesz. Orvostanhallgatóként döntött úgy, hogy internetfüggéséből orvosi stratégiát épít magának. Meskó doktor írja négy éve a világ legjobbjának választott angol orvosi, technológiai blogját, ő a világ első közösségi médiáról és orvoslásról szóló egyetemi kurzusának oktatója a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen, és a Wall Streeten is kiállított Webicina.com vezetője. Már több mint ötmillió olvasója van. A NASA központjában a Futuremed kurzus előadója, és a kivételesen magas IQ-val rendelkezők egyesületének, a Mensa HungarIQa-nak is tagja. A közösségi oldalakon csak Bercinek hívják, a külföldi előadásain Dr. Twitternek. Tudományos kutatásai mellett nyolc éve foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy az internet milyen szerepet tölt be a beteg és az orvos szempontjából a gyógyításban. Webicina.com oldalán ingyenes online kurzust indított a közösségi média hatékony és biztonságos használatáról, és a világon elsőként kúrálja a web orvosi forrásait százharminc témában, tizenkilenc nyelven. E-pacienseket is képez, akik nem összetévesztendőek az interneten betegségek után szörföző hipochonderekkel, olyan tudatos, felkészült betegek ők, akik úgy segítik az orvosi diagnózist, hogy tudják, minek hol kell utánajárni, és nem dezinformálják, hanem informálják az orvosukat. Dr. Meskó rendszeresen tart előadásokat nemzetközi konferenciákon, a Yale, a Stanford és a Harvard Egyetemeken, vagy a WHO központjában. Publikált már többek között a New York Times, a TIME magazin, az Al Jazeera lapjain, hogy forradalmasítsa az orvosi kommunikációt.

Nézze meg Az első millióm történetét itt!

Legnézettebb videók