Szabó Győzőt már hatszor ütötték el – ezért történik ennyi motoros baleset az utakon
2023. június 13. 20:48
Bár a statisztikák szerint évről évre egyre kevesebb motoros okoz balesetet, mégis a legrettegettebb közúti szerencsétlenségként tartják számon. Szabó Győző imádja a szabadságot, amihez egyértelműen kétkerekű járgány dukál. Szenvedélyétől az sem tartja vissza, hogy eddig hatszor ütötték el. Ő még így is a szerencsésebbek közé tartozik, nem úgy mint kollégája, Rékasi Károly, akit egyetlen baleset miatt tizenegy alkalommal műtöttek meg.
Fiedor Ferenc motoros oktató szerint minden évben nagyon rosszul kezdődik a motoros szezon.
Az idei év kimagasló volt, szinte minden héten volt halálos kimenetelű közúti motoros baleset. A téli hónapokban megkopik a tudás, ugyanúgy, mint akármilyen más dologban, amit nem gyakorlunk és nem velünk született tulajdonság, és a motorkerékpár nem egy velünk született tulajdonság, ezt mindig gyakorolni kell újra és újra
– mondta.
Mindenkire ráfér a gyakorlás, azokra is, akik évek óta motoroznak. Nem elég, ha műszakilag rendben van a jármű, tavasszal újra, fokozatosan hozzá kell szokni a forgalomhoz és a sebességhez is.
Míg 15 évvel ezelőtt évente 937 alkalommal helyszíneltek motoros miatt, addig tavaly már csak 549 alkalommal. Bár a statisztikák szerint egyre kevesebb balesetet okoznak, a karambolok száma alig csökken, évente 1300-1400 történik.
Fiedor Ferenc szerint a balesetek kiváltó oka nagyon sok esetben a sebességtúllépés, de ennél sokkal nagyobb probléma az elsőbbségadás megadásának hiánya vagy a kanyarodási szabályok megsértése.
Amint karosszériával ütközik a motoros, onnantól kezdve repül. Ha repül, akkor a fene tudja, hogy hogy ér földet, és mije sérül. Ráadásul ahogy jön a nyár, egyre melegebb van, és sajnos sokan veszik le a védőfelszereléseket, ami ugye pont, hogy a testi épségüket védhetné meg
– magyarázta az oktató.
Szabó Győzőt eddig már hatszor ütötték el. A színész 14 évesen pattant először nyeregbe, tapasztalt motorosnak számít, az életveszélyes helyzeteket azonban neki is nehéz elkerülnie.
Fiedor Ferenc a legnagyobb problémának azt tartja, hogy nincs meg a fokozatosság elve, és sokan rutintalanul ülnek motorra.
Nincs meg az a fokozatosság, ami a régi időkben megvolt, hogy valaki elkezdte egy Simsonnal, aztán átült egy MZ-re. Ha nagyon-nagyon jó körülmények között volt, akkor egy nyugati motorra. Manapság egyből 600-as, 1000-es motorokat vesznek az emberek, és azt mondják, hogy a 250-es, az egy kicsi motorkerékpár. Ami nem igaz. Tehát meg kéne tanulni, hogy fokozatosan ülünk egyre nagyobb és egyre drágább motorkerékpárra. Sajnos ez teljesen eltűnt az utóbbi időszakban, és a fő probléma az, hogy rutintalanul ülünk olyan motorkerékpárra, ami sokkal, de sokkal erősebb annál, mint amit mi tudunk irányítani
– véli az oktató.