Fókusz

A Pamkutya-rejtély nyomában

rtl.hurtl.hu

2012. november 26. 17:40

A gigantikus nézettség, melyről sok magyar popzenész álmodozik. A Fókusz adásáig már közel 4 millióan látták a Pamkutya nevű formáció „Belehalok” című videóját, és ez csak egy a fiúk nagyon is megszámlálható sikerei közül.

Hiába látták azonban sok milliószor őket, a fiúk továbbra is rejtőzködnek. Igazi nevüket nem árulták el a Fókusz stábjánaknekünk, és a forgatásra is jelmezben érkeztek, a srácok az egyszerűség kedvéért Béla és Pista néven mutatkoztak be. Felmerül a kérdés, hogy akkor meg ki az a Pamkutya?

„Pamkutya a sorozat sztárja, ő a főszereplő, mi csak mellé álltunk segíteni” – mondták a fiúk.

Hogy ez mennyire igaz, bizonyítja az, hogy a derék ebnek 70 ezer rajongója van a legismertebb közösségi oldalon, ezzel nem hivatalosan ő az ország legkedveltebb kutyája.

Az első videóban egyébként kizárólag Pamkutya szerepelt - talán nem sértődnek meg a fiúk, ha elmondjuk, hogy ez bizony elég gyengére sikeredett, de hát minden kezdet nehéz, meg hát igazolja őket a folytatás sikere. Flo Rida paródiájuk nézettsége átlépte a 1,5 milliót, a legújabb pedig már a 2 milliós nézettséget ostromolja, pedig csak néhány hete töltötték fel az internetre.

Hogy mekkora számok ezek, akkor válnak érthetővé, ha egy pillantást vetünk a milliós költségvetéssel készült magyar videoklipek nézettségére: A fiatalok körében kifejezetten népszerű Nevem SP című klip 2,2 milliónál tart, az egyébként parádés Tóth Gabi a „Jöjj még”-gel meg 1,7 milliónál. Persze a dolog visszafelé is hat: értelemszerűen Pamkutyáék sikere nem jött volna létre Majkáék vagy éppen Béci népszerűsége nélkül, nem is beszélve Flo Ridáról és a Gangnam Style-ról.
De vizsgáljuk meg a két fiatalember felszerelését és munkamódszereit. Míg Majkáék komoly technikával dolgoztak, Béla és Pista egy mini kamerán és egy állványon kívül semmilyen profi felszerelést nem használtak. A ruhákon is spóroltak: minden videójukban ugyanabban a cuccban virítanak.

Külön említésre és dicséretre méltó, hogy ezek a paródiák távolról sem öncélúak. A Gangnam Style az internetezés elidegenítő hatására hívja fel a figyelmet, a Majka paródia pedig nagyon találóan írja le, hogy leginkább a rapperek által menő dologként beállított cigizésbe és piálásba lehet csak igazán belehalni.

Pamkutya tehát egészen szürreális hódító hadjáratba kezdett. Úgy tűnik, a fiúk kifogyhatatlanok az ötletekből, már egy akciófilmet is összehajítottak mit sem sejtő házi kedvencüknek…

Nézze meg itt a Fókusz riportját!
#Fókusz#rtl#sztár#rekord#humor#zene#dal#millió#siker#vicc#paródia#letöltés#nézettség#pamkutya

Címlapról ajánljuk