KERESÉS search-close

GYIK - ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK AZ RTL KLUB MÉDIASZOLGÁLTATÁSI DÍJÁRÓL

szerző:
2016.05.31. 12:00

Miért akar az RTL Klub mostantól pénzt kérni a médiaszolgáltatásért? Miért kell fizetni azért, ami eddig ingyen volt?

Az elmúlt években a médiapiac jelentős átalakuláson ment át: a digitális átállás és a fragmentáció következtében a csak reklámbevételre alapuló üzleti modell a televíziózásban a világ számos országában, így Magyarországon is megváltozott. A nemrégiben életbe lépett rendelet lehetővé teszi, hogy a helyi tartalmat legnagyobb mennyiségben sugárzó kereskedelmi médiaszolgáltatók alkalmazkodhassanak a megváltozott piaci körülményekhez. A törvény értelmében az RTL Klub a digitális átállás óta már kérhetett volna műsordíjat, de a rendelet eddig váratott magára. Fontos megjegyezni, hogy minden televíziós előfizetéssel rendelkező néző eddig is fizetett az RTL Klubért, hiszen a csomagoknak része volt, csak a díjból eddig a csatorna nem részesült semmilyen formában. Megjegyeznénk azt is, hogy jelenleg Magyarországon közel 90-100 kábelcsatorna érhető el, amely eddig is részesült a kábeldíjakból, úgy, hogy közben a reklám-piacból is részesülnek.

 

Mit jelent a Must-Offer státusz az RTLKlub-ra nézve?

A Médiatörvény alapján az RTL Klub úgynevezett Must Offer csatorna, azaz szerződéskötési kötelezettség terheli a műsorterjesztőkkel, azért hogy minden nézőnek biztosítsa a csatornának az elérési lehetőséget. Ennek hátterét adja meg az Általános Szerződési Feltételek és annak mellékletei - különösen az árazásunk és a kedvezmények - amelyek elkészítését, egyes tartalmi elemeit és közzétételét egyébként szintén a Médiatörvény írja elő és az RTL Klub köteles ezen előírásoknak megfelelni és azoknak meg is fog felelni.

 

Mennyibe fog az RTL Klub kerülni a műsorterjesztőknek?

A honlapunkon (www.rtl.hu/terjesztes)  közzétett Általános Szerződési Feltételek mellékletében található az árazásunk és a kedvezmények mértékei. Fontosnak tarjuk megjegyezni, hogy az ÁSZF-ünk közzétételében és az árazásunkban megfelelünk a törvényi kötelezettségeinknek és a törvény által meghatározott elveknek; ugyanakkor figyelembe vettük a piaci visszajelzéseket az árazás tekintetében, így például azt, hogy mindenkire azonos ár vonatkozik.

 

Különbséget tesz-e az RTL Klub a nagy és kis műsorterjesztőkkel való tárgyalások során? A nagyok kaphatnak-e extra kedvezményt a listaárból a nagyobb számú előfizető miatt?

Nem, a díjszabás teljesen átlátható és minden műsorterjesztőre egyformán érvényes attól függetlenül, hogy 100 vagy 100000 előfizetője van.

 

Tényleg, akár 1000 forinttal is nőhetnek a TV előfizetések emiatt? Mekkora drágulást okozhat az, hogy az RTL Klub is kérhet programdíjat, a szolgáltatók átterhelik az előfizetőkre a díjat?

Minden szolgáltató a saját üzletpolitikája alapján dönti el, hogy a műsordíjat átterheli-e az előfizetőre vagy nem. Az RTL Klub műsordíjának megállapításakor figyelembe vettük az előfizetők és a műsorterjesztők érdekeit is, és olyan árazást vezettünk be, amely szerintünk minden műsorterjesztő számára kigazdálkodható. Ez alapján önmagában azért, mert az RTL Klub a továbbiakban pénzbe kerül a műsorterjesztőknek, véleményünk szerint jelentős előfizetői áremelés nem valószínű.

 

Az RTL Klub listaára tükrözi a nézettségi adatokat? Mi alapján határozták meg ezt az árat?

A nézettségi adatok az egyik legfontosabb szempont, de nem az egyedüli. Sok más szempont mellett figyelembe vettük többek között a műsorterjesztési piacon alkalmazott árazásokat, a csatorna műsoridejét és jellegét, továbbá a saját gyártású műsorok egyediségét és színvonalát. A legtöbb és legsikeresebb helyi tartalmat az elmúlt években rendre az RTL Klub készítette.

 

A digitális átállás óta hogyan változott az előfizetések aránya?

GYIK - ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK AZ RTL KLUB MÉDIASZOLGÁLTATÁSI DÍJÁRÓL
 

 

Mi lesz az RTL Klub HD csatornával?

A programdíj nem tartalmazza az RTL Klub HD változatának terjesztését, ami többletberuházásokat igénylő szolgáltatás, így ezek díjáról minden műsorterjesztővel egyedileg állapodunk meg.

 

Van külföldi példa erre az új „vegyes” modellre (tehát kereskedelmi TV-k reklámbevétel mellett a legszélesebb elérésre törekszenek, ugyanakkor terjesztési díjat szednek)?

Igen, nem is olyan távol tőlünk, pl. Csehországban, ahol a nagy csatornák jelen vannak a szabadon fogható ingyenes platformban, de egyben a terjesztők fizetnek azért, hogy a kábelcsomagjaikban terjesztik a csatornákat.

^
18

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett! Figyelem! Ez a médiatartalom kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük, használjon szűrőprogramot. Szűrőprogram letöltése és további információk itt.

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett!

Elmúltam 18, megnézem
Nem nekem való
!

Figyelem, a következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat és hanghatásokat tartalmazhat!

Megnézem
Nem nekem való