Műsorújság
RTL Most

Jöjjenek velünk a lélegzetelállítóan gyönyörű Sri Lankára!

Ahogy itthon hidegebbre fordult az idő, mi gondoltunk egyet és a trópusok felé vettük az irányt. A választásunk egy rendkívül színes, egzotikus országra esett. Sri Lankán töltöttünk egy hetet, és ennek egyetlen percét sem bántuk meg.  Jöjjenek velünk, nézzék meg útibeszámolónkat!
Budapestről egy időben charterek is indultak Sri Lankára, mostanság inkább menetrend szerinti járatokkal lehet utazni, ám ez sem kényelmetlenebb, sőt. Mi a Turkish Airlines-szal repültünk isztambuli átszállással és Maldív-szigeteki technikai megállással. első éjszakát Sri Lanka legismertebb üdülővárosában Negombóban töltöttük. A tengerparton igazi trópusi idill fogadott minket, pálmafák, az indiai-óceán 30 fokos hullámai, finom homok. És egy csodás naplemente.

Sri Lankai utunk második napján az ország dimbes-dombos belseje felé vettük az irányt a kisbusszal. A szerencsének köszöngetően a pár órás út alatt aztán láttunk egy s mást, amitől egészen izgalomba jöttünk.

Első állomásunk Sri Lanka elképesztően ősi, gazdag történelméről, kultúrájáról árulkodott. Az ősi, nagy történelmi múlttal rendelkező városok régiója a hegyvidéktől északra található. Az aranykorban ez a terület volt a szingaléz civilizáció központja. Aztán jöttek a dél-indiai hódítók, és e városok egy része teljesen kihalt. Szépen lassan a dzsungel költözött a falak közé. A régészek legnagyobb örömére, hiszen bármekkora pusztítást is okoztak az indák és gyökerek, az áthatolhatatlan őserdő megóvta e történelmi emlékeket a további emberi pusztítástól. Polonnaruwa, a hajdani főváros épületeinek, palotáinak, templomainak romjai mind e dicső múltat idézik.  Ezek a romok, olyan épületek maradványai, amiket nagyjából akkor építettek, amikor mi otthon megalapítottuk a magyar államot  Azaz körülbelül egyezer éve. Érdemes itt jó pár órát eltölteni és egyszerűen kalandozni a hatalmas kiterjedésű romantikus hangulatú romvárosban. A túra végén csodálják meg Buddha három szobrát a három hagyományos pozícióban. Ülve, állva, és fekve.

Kalandozzon velünk Ön is szombaton 11:05-kor az RTL Klubon!