Műsorújság
RTL Most

Sétálni küldik a pécsieket

A sétára ösztönző városi program célja a gyaloglás népszerűsítése és promotálása.
A Pécs Sétáló Város Program egyrészt a pécsi embereket ösztönzi sétálásra, a város rejtett értékeinek felfedezésével összekötve: ez lesz a Pécsi Városbújócska program. Másrészt idegenforgalmi-turisztikai attrakcióként vendégek részére építik fel a programot: ebben a sétálók a sétacélpontok megtalálása és dokumentálása után jelentős kedvezményeket és a program helyi támogatóinak ajándékait nyerhetik.

„Az országos sétakultusz-teremtés első bázisa az idei év hazai Európa Kulturális Fővárosa lett, amelyhez a Séta van! kampány pécsi eseményén közel négyszázan csatlakoztak” - mondta el Németh Andrea Lulu, a Séta van! kampány sajtófőnöke.

A „Séta van” kampány első, győri állomása után érkezett Pécsre, hogy különféle játékok és aktivitások révén a sétálást, a gyaloglást népszerűsítse és promotálja. A „Hány kilométer van a cipődben” játék keretében például csaknem háromszáz elsétált cipő érkezett a helyszínre, amelyekben húszezernél is több kilométert számoltak össze a szervezők.

A Séta van! kampány legfontosabb üzenete szerint annak érdekében, hogy költségkímélően és a technológiai civilizációt megelőző korokra jellemző egyszerűséggel a legtöbbet tegyünk önmagunkért, egymásért és a környezetünkért: már az is elég, ha minden nap megteszünk legalább tízezer lépést.

„A pécsi „Séta van!” stílusosan a Séta téren zajlott, az első állomásnál jóval nagyobb érdeklődés mellett, ami a szervezők szerint arra enged következtetni, hogy az emberek szeretnének sétálni, s hogy rendkívül nyitottak a pozitív, egyszerű kezdeményezések iránt, amelyek megvalósítható és szimpatikus megoldásokat nyújtanak nehéz és bonyolult problémáikra” - összegezte a pécsi állomás tapasztalatait Németh Andrea Lulu.


Forrás: Független Hírügynökség

Legnézettebb videók