Műsorújság
RTL Most

A felnőttek harmada kihagyja a reggelit

A felnőttek 30 százaléka rendszertelenül, vagy egyáltalán nem szokott reggelizni Magyarországon.
Bár a táplálkozástudományi szakemberek jó ideje a reggelizés fontosságát hangsúlyozzák, a hazai felnőttek csaknem harmada, több mint 800 ezer ember éhgyomorral vág neki a napnak. A megkérdezettek túlnyomó többsége otthon szokott reggelizni, de a 18-29 évesek fele és a 30-49 évesek harmada házon kívül étkezik. Utóbbiak egyébként átlagosan 320-340 forintért vásárolnak, de több mint 1,3 millió ember van, akik 400 forintnál is többet költenek reggelire.

A házon kívül reggelizők 70 százaléka az irodában eszi meg az otthon csomagolt reggelit, 37 százalékuk pedig pékségeknél vásárol és útközben falatozik. Egy harmadik típus, amibe 22 százalék tartozik, ár-érték arányban választ helyet magának, és körülbelül 15 percet szán az étkezésre. Egy szűk, nyolc százalékos csoport pedig akár egy órát is elüldögél a bisztróban vagy kávézóban. A csoportok között egyébként van átfedés, vagyis gyakran váltogatják a házon kívüli reggelizés helyszíneit.

A reggeli fogások közül a legnépszerűbbek a szendvicsek és a péksütemények, ezeket a magyarok több mint 60 százaléka fogyasztja szívesen. Második helyen a tojásételek követik 47 százalékkal, majd a pirítós következik 33 százalékkal.

Eltérés van a szokások között a korcsoportokat tekintve is. A 18-29 évesek elsősorban kollégákkal, barátokkal reggeliznek, 40 év felett pedig az egyedül reggelizők vannak nagyobb számban. Befolyásoló tényező az is, hogy az illető párkapcsolatban él-e, az egyedülállókra ugyanis sokkal inkább jellemző a házon kívüli étkezés. Ők egyébként tipikusan müzlit, gyümölcsöt, gyümölcslevet fogyasztanak, míg a párkapcsolatban élők vagy házasok inkább tojást, toastot és teát reggeliznek.

Miközben Spanyolországban, Franciaországban vagy Angliában teljesen hétköznapi, hogy az emberek beülnek valahová reggelizni, addig itthon ez kevésbé elterjedt. Magyarországon egyre több étterem és kávézó kínál reggeli fogásokat, a piac növekedésével párhuzamosan pedig a kereslet növekedésére is számítani lehet - áll a felmérésben.

Forrás: Független Hírügynökség

Legnézettebb videók