Műsorújság
RTL Most

Visszakapja régi pompáját a Margit híd

300 köbméter követ, 600 tonna öntöttvasat építenek a Margit hídba. A végső átadást 2011. májusára tervezik.
Wild László építész elmondta, hogy a Margit híd legszebb, legpompásabb, 1936-37-es formáját kívánják újjáépíteni, tehát visszakerülnek a régi díszes címerek, az eredeti, párizsi mintára öntött lámpaoszlopok, s a háborúban elpusztult díszes korlátok is. A hídhoz tartozó budai és pesti oldal aluljáróit pedig ismét a kisföldalattiéhoz hasonló Zsolnay csempék fogják díszíteni

Az építész elmondta azt is: nem volt egyszerű dolguk, mivel a II. világháborúban nemcsak maga a híd, hanem a tervrajzai is elpusztultak. Így régi fényképek, levéltári anyagok alapján tervezték most újra a hidat. Például egy fénykép alapján rekonstruálják azokat az oszlopokat, obeliszkeket, amelyeken sárkányok tartották a kandelábereket. A középpilléren újra látható lesz a magyar történelmi középcímer és a parlamentihez hasonló kőpárnára ültetett korona is.

A tájékoztatón elhangzott, hogy már egy csepeli öntödében elkezdték a híd öntöttvas babérleveles párkánydíszeinek, korlátjainak, kandelábereinek, villamos felső vezeték-tartó oszlopainak gyártását. Csupán az öntöttvas babérleveles díszsor körülbelül 1,5 kilométeren keresztül fut majd végig a korlátok alatt.

A hidat a Margitszigettel összekötő kis szárnyhidat az eddigiektől eltérően nem egy lépcsős aluljárón keresztül lehet majd megközelíteni, mivel kiderült, hogy ez nehezen leküzdhető feladat elé állítja a szigetre tartó mozgássérülteket, illetve a babakocsis kismamákat. Így a felújított Margit hídról az aluljáró helyett, a jövőben zebrán lehet majd eljutni a szigetre. Újdonság lesz az is, hogy a híd mindkét oldalára bicikli utakat építenek, több és hosszabb lehajtó sáv lesz Buda felé, a pesti oldalon pedig megemelték a rakpart fölött futó részt, hogy a magasabb teherautók se szoruljanak be alá.

Forrás: Független Hírügynökség

Legnézettebb videók