Műsorújság
RTL Most

Újabb terhek vagy biztonságosabb közlekedés?

Áprilistól eldöntheti az autós, hogy megjavíttatja a kocsiját, vagy sem.
A kocsi eleje darabokban, a légzsákok is kinyíltak. Ha a sofőr vétlen volt a balesetben, dönthet úgy, hogy nem javíttatja meg az autót. Ilyenkor ideiglenesen kivonják a kocsit a forgalomból. Ha időközben a tulajdonos mégis meggondolja magát, és javíttat, utána műszaki vizsgára kell vinnie az autót. A Magyar Biztosítók Szövetsége szerint a szabályozás rossz.

„A MABISZ az Alkotmánybírósághoz fordult, hogy semmisítse meg a szabályozást. Alapvetően az a baja ezzel a szövetségnek, hogy indokolatlanul állít a károsult elé akadályokat a kárrendezési folyamatban” – mondta Megyeri Gábor, a MABISZ Gépjárműbiztosítási tagozat elnöke.

A műszaki vizsga ráadásul pénzbe kerül, bár ezt utólag a biztosító kifizeti. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége szerint van értelme a szigorításnak. Így ugyanis csak olyan autó közlekedhet az utakon, amelyet szakszerűen javítottak meg, vagyis nem balesetveszélyes.

„Valahol kontrollálni kell, hogy az elvégzett javítás szakszerű volt-e. Hogy megfelelő alkatrész épült be, illetve, hogy minden beépült-e, amire szükség van” – mondta Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke.

A balesetek vétlen sofőrjei arról, hogy javíttatnak vagy nem, csak akkor dönthetnek, ha a kárszakértő szerint a kocsijuk nem alkalmas a közlekedésre. A MABISZ-nál azt mondják, a szakértőktől függ majd, melyik kár számít ilyennek és melyik nem. A gépjárműkereskedők ezért azt ajánlják mindenkinek, hogy rögtön válasszák a javíttatást.

Legnézettebb videók