Műsorújság
RTL Most
Horváth Gréta
Horváth Gréta
A Szelfi szereplői bevisznek egy-egy kamerát az életükbe, és leplezetlen őszinteséggel mutatják meg napjai legérzékenyebb részeit is. Mert ki más beszélhetne hitelesebben a saját életükről, mint ők maguk? Itt a lehetőségünk jobban megismerni Horváth Grétát! Ki is ő valójában? Mi teszi boldoggá? Mi hiányzik az életéből? És miért vágott bele a Szelfibe?
 


Ez történt Horváth Grétával:

1. rész
 

Nem szabad beáldozni két életet egy házasságért.”


Gréta konyhájában a reggeli etetést a kisfia gügyögése és az esküvői videó kockái kísérik. A felvételeken még minden tökéletes, azonban a látszólagos happy end után a tündérmesébe beköszöntöttek a hétköznapok. A pár elbizonytalanodott, ezért a férj elköltözik otthonról, és csak látogatóba jár haza, így Grétának ma már félig egyedülálló anyaként kell helyt állnia. A történetet mindenki ismeri, de vajon Gréta személy szerint mit kezd vele, mikor benne találja saját magát? Gréta férje átjön látogatóba, de kettejük találkozása feszült, a szemeteszsák kicserélésén kívül nem jutnak túl sokra, mert a férfi még saját édesanyjának sem hajlandó elmondani, hogy gondjaik vannak. Gréta sok fiatal anyához hasonlóan úgy érzi, mintha a saját és kisfia boldogsága között kellene választania, emiatt lelkifurdalás gyötri. Képtelen megemészteni, hogy ha így mennek tovább a dolgok, sosem fognak többé teljes családként együtt ébredni. A rendcsinálás és a háztartási teendők közben igyekszik a saját lelkében is rendet tenni.
 

2. rész
 

Ha egyszer anya lettél, nem tudsz többé nem anya lenni


A nap 24 órájában, a csontod velejéig az vagy.



Persze tudsz más is lenni: barát, akivel este meg lehet inni egy pohár bort a teraszon, gyerek, aki tartozik egy vallomással a szüleinek, vagy feleség, aki csak kettesben szeretne lenni a férjével egy kicsit. De mindez csak úgy lehetsz, hogy közben egy percre sem szűnik meg az anyaságod. Mert minden pillanat, amikor valami más akarsz lenni, valahogy önzésnek tűnik, különösen, ha az a másik, ha a férjed nincs ott, hogy addig segítsen, helyettesítsen, mert elköltözött, mert dolgozik, és különben is, hétvégén foci, és közben ki tudja, hogy valaha visszajön-e?

Ha egyszer anya lettél, nem tudsz többé nem anya lenni. De az, hogy feleség lettél, az bármikor véget érhet, és ez nagyon ijesztő. Gréta pontosan tudja ezt, és épp ezért retteg. Mert lehetséges, hogy egyedülálló anyaként kell helytállnia a világban, miközben mindent meg szeretne adni a gyermekének.
 

3. rész


Most miért sírsz? - kérdezi Gréta a kisfiától, de valójában úgy tűnik, saját magának teszi fel a kérdést. Már megint egyedül van, pedig valójában soha nincs egyedül - Filkó természetesen mindig ott van mellette, hiszen még pici.

Az állandó bizonytalanság azonban teljesen kétségbeejti őt. Nem tudja, hányadán állnak férjével, a telefonban pedig hallgatás a válasz a nagy kérdésre: akkor most folytassuk, vagy fejezzük be?

Az ember ilyen helyzetben megpróbálja elterelni a figyelmét, és beletemetkezni valamibe. Hiába próbálkozik azonban bármivel, ha közben minden a problémáira emlékezteti. De tényleg, miféle torz fintora ez a sorsnak: a tévében épp a gondoskodó pingvinhímekről esik szó.



Gréta is gondoskodásra, és törődésre vágyik. És leginkább arra, hogy legyen végre egy biztos pont az életében. Ha más nem, akkor legalább a tudat, hogy ennek a kapcsolatnak vége. A barátnői ugyanis képtelenek pótolni egy apa, vagy egy férj hiányát. És ezt ő is egyre jobban érzi.


"Most nekem kellene neki mondani, hogy hiányzol?"


- kérdi a barátnőjétől, és kicsit olyan, mintha valójában a párjának tenné fel a kérdést. Ő azonban nem jött haza ma sem.
 

4. rész


Gréta és Filkó kettesben elmennek Nikosz focimeccsére. A terv szerint ma végre megbeszélik, mi legyen a házasságukkal. Gréta kicsípi magát mintha csak az első randira menne, azonban a szurkolás nem hozza meg a várt eredményt, a férfi haza kíséri őket, de a hangulat közben fagyos. Az a bizonyos sz-betűs szó Puzsér Róbert és Hajdú Péter után náluk is vitát generál: a pár még a "szar"- "kaki" szópáron is összepattan. Gréta szünetét kér, azonban Nikosz nem akar kimaradni a kisfia életéből. 




Egy közös estére átmenetileg egymásra talál a család, Gréta viszont érzi, hogy a mosolyalbum pillanat valószínűleg nem tart majd örökké.
A keserédes jelenetet Koncz Zsuzsa altatója festi alá, amire végül Filkó nem alszik el, cserébe viszont Gréta elpityeredik.
 

5. rész
 

Ha kiömlik az ember reggeli kávéja, az még akkor is nagyon dühítő tud lenni, ha történetesen a szeretett gyermek fosztott meg minket az első korty koffeintől, teljesen véletlenül és ártatlanul. De Grétának nem ez az igazi baja: a kiömlő kávé felcsutakolása csupán szimbólum, a nyűglődéssel teli mindennapok szimbóluma.



Azt mindenki tudja ugyan, hogy a gyermekvállalás nem csupán felhőtlen pillanatokat tartogat, de azt, hogy mennyi önfeláldozást és munkát jelent, csak azok érthetik, akik átélték már.  Gréta úgy érzi, és talán valahol jogosan, hogy férje mintha nem akarná vállalni ezt a részét is a dolognak. Persze nem tudhatjuk, hogy mi zajlott le köztük az elmúlt hónapokban, ami ide juttatta őket, de nagyon furcsa látni az éjjel váratlanul beállító férfit, aki épp hogy csak vissza nem fordul a küszöbről, mikor megtudja, hogy Filkó már alszik, és csak Gréta van talpon.

És mintha ez lenne az első igazán őszinte beszélgetés kettejük közt, és nem azért, mert van benne faszozás is, hanem mert a férfi először mondja ki:
 

"Nem akarok válaszolni."

Miután egyedül marad, Gréta lemossa magáról a sminket. És amúgy van valami nagyon szomorú ebben az egész sminklemosásban, mert fogalmunk sincs, kinek is sminkelte ki magát.
 

6. rész
 

"Csak nem vagyok olyan rohadt ronda, hogy ne kellenék valakinek." 

 

Grétának hála most minden olyan ember megtudhatja, hogy mi történik egy szépségszalonban, aki még sosem járt ilyen intézményben. Mi eddig abban a hitben éltünk, hogy kozmetikázás, pedikűrözés, ilyesmi (igen, egy férfi írja ezeket a sorokat), de mint kiderült, sokkal inkább lelki tanácsadás. Meg valami gyantázásra emlékeztető, nagyon bizarr dolog. Ilyen: 



A dolog koreográfiája a következő:  e furcsa tevékenység közben Gréta kiönti a lelkét a lábgyantázó embernek (sajnos nem tudjuk, mi lehet ennek a tevékenységi körnek a polkorrekt megnevezése, úgyhogy legyen egyszerűen ez: lábgyantázó ember), aki aztán megnyugtatja őt, és végül nem fogad el pénzt (gyanítjuk, hogy ez utóbbi része amúgy nem teljesen általános). A panaszok lényege természetesen Nikosz, a szépségszalonba tett látogatás oka pedig nyilvánvaló: Grétának megfordult a fejében, hogy talán a szülés után férje már nem találja vonzónak, és ez okozza a problémát a kapcsolatukban. 

De nem csak ezért próbálja Gréta kicsípni magát, hanem mert este végre kimozdul egy kicsit, és találkozik egy régi barátjával, gyerekkori szerelmével. Persze magának is alig akarja bevallani, hogy legszívesebben otthon maradna Nikosszal, aki addig vigyáz a gyerekre. Feszegeti kicsit a témát, de jól láthatóan nem tudja megtörni a férfi hallgatását, az egész jelenetet pedig különös hangulattal vonja be, hogy közben a 28 héttel később című film zenéje szól, mi pedig azt várjuk, hogy mikor ugrik elő valamelyik sarokból egy vérszomjas zombi. 

Gréta végül nekivág az éjszakának, hogy kicsit kieressze a gőzt. A titokzatos barát egyébként nem szerette volna a hangját adni a produkcióhoz, úgyhogy pár oktávval mélyebben beszél a kelleténél, és egy pillanatra ez mintha Grétának is szemet szúrna: 

 


Az este legjobb része mégsem a nagy beszélgetés, hanem a pillanat, mikor Gréta hazatér, és egy pillanatra rácsodálkozik, hogy most együtt van az egész család. 

Aztán persze eszébe jut, hogy az lenne a jó, ha ezen nem volna semmi csodálnivaló. 
 

7. rész

 

Ha vissza akarod szerezni a férjed, kamuzd be, hogy van valakid! 


Az ember azt hinné, hogy egy baba-mama klub kedves, és vidám hely, ahol kismamák cserélik ki tapasztalataikat a gyermeknevelés mikéntjéről, és a legóra lépés okozta sérülések kezelésének leghatékonyabb módjairól. A valóság ezzel szemben az, hogy egy baba-mama klub durvább, mint a Bilderberg-csoport, a szabadkőművesek vagy az illuminátusok találkozói együttvéve, ennyire fondorlatos és sötét tervek ugyanis még ott sem születnek. 

No, a téma természetesen nem a világ leigázása, hanem a bizonytalan, tépelődő férj visszahódítása. Gréta és a klub tagjai azt találják ki, hogy féltékennyé kell tenni a férfit. Bizony. Íme a fantasztikus terv születésének pillanata:



Ehhez nem kell más, mint egy hihető történet egy fickóról, akivel Gréta az interneten ismerkedett meg, és aki randevút kért tőle. És persze kell egy hihető fotó is, arra az esetre, ha a tamáskodó férj követeli, hogy mutassa meg, kivel kavar. Gréta ezt egy egyszerű Google kereséssel próbálja megoldani, és fogalmunk sincs milyen kifejezéssel próbálkozhatott, mert nők és Albert Einstein arcával megspékelt izmos felsőtestek váltakoznak a képernyőn:



Végül feltehetően megtalálja a tökéletes alanyt, mert támadásba lendül, és előadja a sztorit a gyerekkel játszadozó Nikosznak, akin a kételkedés és a féltékenység keveréke látszik. Egyáltalán nem tetszik neki a gondolat, hogy a felesége egy vadidegen férfival szeretne találkozni, ráadásul úgy, hogy közben neki kellene vigyázni a gyerekre, de valószínűleg kevés férj fogadna örömmel egy ilyen bejelentést. 

A cselszövés tehát úgy látszik, sikerült, de hogy lesz-e bármi haszna, és hogy szervez-e magának kamurandevút Gréta, az a következő részekre marad.
 

8. rész
 

"Elhihettem azt újból, hogy egy család vagyunk"

 

 Úgy tűnik, bevált a női fortély, miszerint Gréta elhitette a férjével, hogy randira hívta valaki, és az eddig bizonytalan Nikosz egyből kedvesebbé változott. Mivel nem tudjuk, miként fog folytatódni a történet, csak remélni merjük, hogy a férfi csak akkor tudta meg, hogy az egész csak átverés volt (mondhatni: taktika), amikor megnézte a tegnapi adást, most pedig épp a fejét fogja, hogy mennyire bevette. Valahogy így:



Gréta reggel úgy érzi, mintha megint egy család lennének, pedig semmi más nem történt, csak a férje is otthon töltötte az éjszakát, még ha másik szobában is. A reggel jókedvűen telik, az idillt csak az töri meg egy pillanatra, hogy Nikosz kipróbálja a kézenállást, ami hangos nemtetszést vált ki a kéz tulajdonosából, a kisfiából. 

Délután aztán együtt néznek bölcsit a kölyöknek, és ez a komoly és felelősségteljes feladat is összekovácsolni látszik őket: Gréta rá is kérdez, hogy a randevús fenyegetés váltotta-e ki a férfiből a hirtelen kedvességet. 

A válasz röviden annyi, hogy "Szép vagy!", ami informatikai szempontból nem állja meg a helyét, mégis értjük, miről van szó. 

Az igazi kérdés azonban csak ezután következik: a feleség megkérdezi a férjet, hogy az elhívná-e randizni. Ez a párbeszéd amúgy önmagában csodás, mindenki nézze meg, de azért ide is írjuk, szóval: 

 

-Eljössz inni egy kávét?
-Ühüm... holnap?
-...
-Ááá, csak szopatsz!


Hogy a randevúból lesz-e valami, kiderül a folytatásból, a végére pedig itt egy adag cukiság, nézzétek:

 

 

9. rész
 

A hazugságtól az igazságig

 

Grétának osztálytalálkozója lesz, ráadásul hosszú idő után először a férjével fogja tölteni az estét, azaz úgy tűnik, hogy bevált a kamurandis terv (tudjátok, Gréta azt találta ki Nikosz visszahódítására/megleckéztetésére, hogy beadja neki, hogy valaki randira hívta). Ezért aztán meg kell oldani éjszakára a gyerekfelügyeletet, amit a nagyszülők örömmel vállalnak. A kocsiban jó hangulat uralkodik, például meghallgathatjuk, amint a rádióval együtt éneklik, hogy: 

"Kibérelek egy jó nagy lyukú tevét!" 

Aztán Gréta apja elmeséli, hogy a leszokás előtti utolsó cigarettáját két perccel egy orvosi vizsgálat előtt szívta el, az asszisztensnő pedig kissé szolgalelkű módon rá is vezette a kartonjára, hogy két perce tiszta. 

 


Gréta előbb lelkizik egy sort az anyukájával, aztán nekivág az éjszakának, de az osztálytalálkozó nem úgy alakul, ahogy várta. Szegény Gréta ugyanis nem tudta, hogy a mindenkori osztálytalálkozók egyetlen célja és központi eleme az, hogy mindenki hazudik az életéről. Az osztálytalálkozók során a régi diáktársak valamiért kötelezőnek érzik, hogy bizonyítsanak a többiek előtt, ezért próbálnak rendkívül sikeresnek, boldognak és kiegyensúlyozottnak tűnni. Ehhez pedig legtöbbször lódítani kell. Az osztálytalálkozókon mindenki többnek akarja mutatni magát, mint ami, mert az ostoba társadalmi elvárások miatt rögzült benne egy kép arról, hogy milyen egy igazán sikeres életút.  

Gréta most azért szomorú, mert úgy érzi, mindenkinek szebb, jobb, és sikeresebb élete van a rég látott osztálytársak közül, mint neki, akinek jelenleg romokban hever a házassága. Utóbbi tényt ezért annak rendje és módja szerint el is hallgatta a többiek elől, megfeledkezve róla, hogy ezt egyszer jó eséllyel visszahallhatják a Szelfiben. Pedig saját példájából is rájöhetett volna, hogy bizonyára a többiek életében is akad olyan dolog, amit nem vernek nagy dobra, mert az rontaná a magukról mutatott idilli képet. 

Szerencsére érkezik Nikosz, aki hazaviszi, és végre leülnek megbeszélni a problémáikat. Az egész jelenet olyan, mintha egy családterapeutánál ülnének: egymás szemébe néznek, és elmondják, hogy mi bajuk van a másikkal. Gréta panaszait már részben ismerjük: Nikosz nem törődik vele, a gyerekkel, nem avatja be az életének, munkájának részleteibe. Nikoszt pedig (figyelem!) 

A FOGKRÉMES KUPAK IDEGESÍTI! 

Tényleg. Persze a kupak csak szimbólum, az üzenet lényege az, hogy Gréta túl rendetlen, legalábbis a férfi elvárásaihoz képest, és ezért nem tudnak együtt élni. 

Gréta szerint ez csak mellébeszélés, az igazság az, hogy túl sok konfliktus volt köztük, és a gyerek miatt nem is tudták megbeszélni. 

Hát most megbeszélték, de hogy kisülhet-e ebből bármi, az még a jövő zenéje!


10. rész
 

„Az életedben én akarok lenni a nő”

Gréta és Nikosz próbálják megfejteni, hogy a kettejük közötti növekvő szakadék fölé tudnak-e még valaha hidat építeni. Nikosz látszólag nem akar több energiát belefeccolni a kapcsolat megmentésébe, mert nem érti, mi a baj, Gréta azonban nem akarja feladni.



A rokonok előtt még sikeresen eljátsszák az idilli párt, a felszín alatt azonban semmi sem működik. Nikosz szerint ideje szembe nézni azzal, hogy házaspárból két külön emberré váltak szét, amit már nem lehet visszaforgatni. 
Grétát mélyen megrendíti a burkolt szakítás: ő el sem tudja képzelni magát más férfi oldalán.
 

11. rész
 

"Most kezdek igazán megzuhanni" 

 

Gréta egy reggelizőben kezdi a napot, ahol a pult mögött álló ismerősnek önti ki a szívét. ideges, gondterhelt, és nem tud mit kezdeni a férje szavaival, miszerint semmi értelme közös életük folytatásának. Mások sem értik a férfi motivációját az ismerősök közül:  

 


Estefelé aztán váratlan, ám annál inkább zavarba ejtő jókedv szállja meg: kénytelen rádöbbenni, hogy a hirtelen hangulatváltás oka az, hogy tudja, Nikosz este hazalátogat. Az érzés, és a kapcsolat folytatásának lehetetlenségéről szóló kijelentés közötti ellentétből úgy tűnik, Gréta részéről jóval több érzelem maradt még a másik iránt. 

 

"Nem hiszem el, hogy nincs senkid."

-vágja a férfi fejéhez, mert tényleg nem érti, hogy juthatott a férje odáig, hogy így gondolkodjon kettejükről. 

Nikosz szerint Gréta álmai gyerekesek: a lány arra számított, hogy ha gyereke születik, minden olyan idilli lesz, ahogy ő emlékezik a saját gyermekkorára. A valóság ezzel szemben sokkal nehezebb, és a szülői oldalról már korántsem ilyen festői. Az újabb rögtönzött családterápia végén ezúttal Gréta az, aki kimondja, hogy ha így állnak a dolgok, akkor valóban nincs értelme folytatni. 

Az előző részben elhangzott látens szakítás úgy tűnik, hogy nagyon is konkréttá vált. Nikosz lelép, Gréta még utoljára utána szól ("Vigyázz magadra!"), és úgy tűnik, ennyi.
 

12. rész

 

"Olyan rohadt magányos vagyok..." 


Grétát kezdi teljesen a hatalmába keríteni a félelem és rettegés. Úgy érzi, hogy minden eddigi erőfeszítése hiábavaló volt, hogy csak ő érezte úgy, hogy a kapcsolata a férjével még megjavítható.
 

"Legyünk jóban..." 

Ez az a mondat, amit senki nem szeretne hallani a párjától. És bár konkrétan sosem hangzott el kettejük között, mégis olyan, mintha ott lebegne folyton, mintha rányomná a bélyegét a kapcsolatukra ez a kényszer, hogy csak a gyerek miatt találkoznak. Most viszont eljött az a pont, amikor nem a gyerek sír, hanem anyu. 

"Elveszítettem...." - így, múlt időben fogalmaz Gréta, és bár a kamerának mondja mindezt, valójában saját magához próbál őszinte lenni. 



Lehet, hogy tovább kellene lépni? Az még biztosan korai lenne, de kell valaki, aki legalább meghallgatja. Egy férfi régóta ostromolja, és bár randizni nem szeretne vele, mégis jó lenne egy óra valakivel, aki figyel rá. 

Mint két idegen, úgy ülnek be egymás mellé az autóba a férjével, és ez megérleli Grétában az elhatározást: találkozni fog a titokzatos udvarlóval. Nikosznak addig magára kell vállalnia a gyereket, ezt gyorsan le is boltolja vele. A programról azonban nem mond igazat, mert már tanult a múltkori osztálytalálkozóból: azt válaszolja a kérdésre, hogy csak volt iskolatársakkal találkozik.
 

13. rész
 

"Téged szeretlek még mindig, hidd már el!"

 

Gréta érthető okokból rosszkedvűen ébredt, ráadásul a kávéfőző is bemondta az unalmast. Pedig szeretne szép és kisimult lenni az esti randira, a készülődés percei mégsem örömteli várakozással, vagy boldog izgatottsággal telnek - a lány idegesen viszi fel magára a sminket, és közben arra gondol, hogy már 6-7 éve is van, hogy utoljára ilyen helyzetbe került. 

Vajon mit kell ilyenkor mondani? Mi a helyes viselkedés? Persze az igazi kérdés, ami foglalkoztatja az, hogy mit fog szólni az egészhez a férje, aki úgy tudja, hogy a volt osztálytársaival találkozik ma este. 

Gréta azt mondja, valójában csak figyelemre vágyik, és hogy valaki nőként tekintsen rá. Mi persze tudjuk, hogy amikor valakit mond, igazából Nikoszra gondol. A másik férfi csak ürügy, csak lehetőség, hogy valahogy felhívja magára a figyelmet - nyilvánvaló, hogy nincsenek komoly szándékai ezzel a randival, sőt! Ahogy ő fogalmaz az ismeretlen férfivel kapcsolatban: 

 

"Elhányom magam a gondolattól, ha hozzám érne!" 

Így aztán a randi részleteiről nem is tudunk meg sokat: Gréta hazaér az éjszaka közepén, és némán a smink lemosásába fog. Nikosz kijön, érdeklődik: milyen volt a találkozás? Kik voltak ott? 



És akkor Gréta mindent bevall. Azt is, hogy az egész hazugságot csak azért csinálta, mert már kétségbe volt esve. A Szelfi eddigi talán legdrámaibb jelenete azonban nem happyenddel ér véget: a férfi végül nem tud mit mondani, és elmegy.
 

14. rész
 

"Az is jobb lenne, ha üvöltözik velem, vagy veszekszik!"

 

Gréta a klasszikus kávé+cigi kombóval indítja a napot, de nem a derûs ébredés érdekében, hanem dühében.

Az esti vallomás óta még az eddigieknél is fagyosabb a hangulat közte és Nikosz között. Pedig ma közös programjuk van, a férfi fuvarozza õt napközben. Légkondi nélkül is elég fagyos a hangulat az autóban, és Grétát még a tények sem hatják meg, képes a parkoláson is összeveszni a férfivel egy olyan utcában, ahol tilos megállni.

Egy ponton aztán beszáll a kocsiba, és a társalgásba a barátnõje is, közösen pedig sikerül sarokba szorítaniuk a férfit, aki nagy nehezen kiböki, hogy valójában szörnyen bántotta, mikor megtudta, hogy hol töltötte az elõzõ estét a felesége.

Tünde - így hívják a barátnõt - azt tanácsolja, hogy találjanak valami közös programot, és ekkor felmerül az ultimét ötlet a kapcsolat megmentésére:

"Menjünk együtt squasholni!"

Természetesen a pár is érzi, hogy ennél azért szofisztikáltabb hosszútávú megoldás után kellene nézniük, mi pedig alig várjuk, hogy mi fog kisülni mindebbõl.


15. rész
 

A házasság háború


Gréta sírva ébred, mert tudja, hogy megint egyedül kezdi a napot a gyerekkel.

De mégis valamiért mintha bízna, a múltkori melodráma miatt úgy érzi, van még esély rá, hogy megoldják ezt az egészet. Kicsit talán túl egyszerűnik is tűnik az a képlet, amit felvázol: 

 

"Ha annyira szeret engem, mint én őt, akkor már tud működni!" 


Később a gyerek is sírással indítja a napot, mintha érezne valamit ebből az egészből. Gréta megnyugtatja, és közben néha lopva ránéz a telefonjára. 

Délután aztán megérkezik Nikosz, és furcsamód évődni kezdenek. "Vigyél el randizni!" - javasolja Gréta, de úgy tűnik, ez a tempó túl gyors a férfinak, így a házasságkötés után két évvel. Inkább más megoldást keresnek: természetesen felmerül a már ismert ötlet a squasholásról, de Gréta még ennél is jobbat tud: 

 

"Paintballozzunk? Szétlőnélek, mint a szart!" 


A legfontosabb kérdés persze nem ez, hogy mi legyen az a tevékenység, aminek révén több időt tölthetnek együtt, hanem hogy mi lesz, ha nem sikerül? Gréta attól fél, hogy párja őt fogja okolni. Akárhogy is alakul, kíváncsian várjuk.
 

16. rész
 

"Ha tényleg minden tök szar, akkor lehet szétmenni!" 


Valami határozottan történik, Gréta és Nikosz ugyanis egymás kezét fogva beszélgetnek az életükről. Ilyen bensőséges pillanatot talán még nem is láttunk tőlük, mióta szelfiznek. 

A férfi úgy érzi, hiányérzete lenne, ha nem adnának maguknak egy esélyt, és próbálnák meg megjavítani a kapcsolatukat. Persze ehhez mindkettejüknek változni kell. Fogalmunk sincs egyébként, hogy mit dolgozik Nikosz, de nagyon durva lehet a munkaidő, ha csak minden második nap tud hazajönni este kilencnél előbb, ahogy állítja. Szóval gond, az akad bőven, de Gréta szerint már az is nagy dolog, hogy ezt ilyen őszintén meg tudják beszélni, sok családban ez sem menne. Tessék, így néz ki a nagy idill pillanata: 



Később Gréta úgy dönt, vacsorával várja vissza a férjét, és ezen a ponton megértjük, miért a Szelfiben, és nem a Konyhafőnökben ismertük meg őt: paradicsomból és sóból próbál meg spagetti-alapot előállítani, majd összekeveri a babkonzervet egy adag kagylóval. 

Sebaj, úgy tűnik, Nikoszt nem zavarja, elvégre nem olasz, hanem görög, a sajtot meg majd odaképzeli, legalábbis állítása szerint. Ebédelni amúgy egy kínaiban volt, hozott is magával néhány szerencsesütit a vacsorához, amit most közösen feltörnek. Az első nem túl bíztató: 

 

"Jó, hogy különböző útirányra is nyitott vagy." 


Meg sem próbálják megfejteni, már törik is a következőt, ami pont passzol Grétához: 

 

"Érzelmi világod erős és érzékeny." 


Az utolsó viszont már sokkal több okot ad a bizakodásra, így hangzik:

 

"Ma valami nagyon nagy dolog sikerülhet neked. Mindent bele!" 


Az alapján, hogy a nap végén a család együtt tér nyugovóra, talán nem is tévedett olyan nagyot az a süti.
 

17. rész

 

Apák napja


Grétáéknál együtt van a család: hárman ébrednek, mintha minden rendben lenne, ráadásul hosszú idő óta ma történik először olyan, hogy Gréta elmegy dolgozni, és Nikosz egyedül marad közös gyerekükkel. Gréta a dolgok ilyetén alakulását egy coelho-i bölcsességgel foglalja össze: 
 

"Addig nem tudja az ember mekkora kincs van az ember kezében, amíg el nem veszíti!" 



Az apás napnak több előnye is van, például a férfi belátja a következőket: 

-egy gyereknek szüksége van apai szigorra is, 

illetve 

-egy anyának egyedül baromi nehéz, és teljesen normális, ha a nap végére holtfáradt az ember. 

Az estébe némi kajapornóval tarkított közös program és egy közös fürdetés is belefér.
 

18. rész

 

Hajvágás  és cukormáz 


Grétáék a csemetét a nagymamaféle szekrénybe akasztották, így jut idő évelődni, kis autós romantika, egyebek a magnó lágy ritmusaitól felfűtve. Lólépésben haladva rögtön Hajas Laci nyomdokaiba lép a gyakorló anyuka, a kis kölyökgólya nem érti a frizuradivatot, és próbál kigabalyodni az ollókezű anya kelepcéjéből. Vacsora közben persze párbeszéd, probléma lett a hajtalanításból, apa begurult, hogy lemaradt. Később uutóban dalolászás, tényleg tiszta road movie ez a rész.

A hírhed csokitojásos mese kerül terítékre. Gréta a boltban látta, hogy a kis kölök remeg a sorban egy kis csokitojásért. Anya tudatos, spártai elvek mellett, nem vesz neki. Gréti megtömi, titokban, anya utólag jelzi, hogy a kis csimóta cukorbeteg. Sorry. Ezen pedig rettenetesen sokat nevetgélnek. Hogy korona kerüljön az édességes témára beugranak dőzsölni egy cukrászdába, hogy az ízléses sörpadokon fogyasszanak.



Holnapra a terv az egymás utáni rajongás. Utóhangként fürcsi, előtt rockabilly gyerekbábozás, kis tükörképpel megspékelve. Majd szabados pancsolás, fejben újratervezett fürdő: nem ártana egy medence. A sütizés összehozza a családot, nagyinál bevackolnak valami B kategóriás romkomra és megy is a hajcsi ezerrel.
 

19. rész

 

A szépség és a mackónadrág  


A „Görög” + Gréta szerelmespár folytatja tegnapi road movie-ját. Feltehetően nagyitól indulnak hazafelé, a kocsis romantikát Gréta önsavazással próbálja elmélyíteni, pontosabban a reggeli arcát szidja. Nikosz szépen hárít, szerinte a szépség relatív és nem is fontos a nap minden órájában. Gréti a bújtatott bókot meghálálva felhívja a figyelmet bugyitlanságára, aláfestőnek egy japán szamuráj film hangulatfokozó dallama érkezik, majd pár másodpercig repkednek a szabad asszociációk.



Végül a férfi egója kerekedik felül és Nikosz keményen a műszerfalra böffenti, hogy ő az ilyesmin már túl van, mármint a külsőségeken. Hirtelen lefagy a mosoly, valamivel több dolog történhetett a fejeken belül, mint ami kívülről látszik. A szépség kérdése úgy fest, fontos, még kap egy jókora kört, kis káromkodással körítve. Beszélnek, csak beszélnek a kínos mackónadrágról. Valamiért Gréta nem tud túllendülni saját melegítő-fétisén: jó-e a hazaútra egy kinyúlt jógaszett, vagy nem? Aztán a szépségversenyek bonyolult szabályrendszere kerül napirendre.

Nikosz azzal szeretne pontot tenni a felvetett „szépség és a szörnyeteg” dilemmára, hogy tippeket ad lehetséges versenyekre. Olyanokra, amik esetleg visszaadhatják párja önbizalmát. Gréta felsorolja abc sorrendben az összes eddigi eredményét, majd konstatálja, hogy kikopott belőle a drukk, a flow és nem mellesleg, kizáró ok az anyaság. Nem túl családbarát szakma ez a szépségipar. Közben festői kockaházak néprajzi értékekkel az elsuhanó háttérben. 

Este már liftben kókadozás, kis squash - a fáradtságra a legjobb a mozgás. Előkerül egy kutyarágta edzőcipő és egy rövid eszmefuttatás a kislábak okozta személyiségzavarról. Netalán Gréta gésaképzőbe is járt? A játék előtt felidézik a régi teniszedzéseket. Magyarhonban minden sportfejlesztés az erőszakos bíztatásból épül fel. Ez tény a pár szerint. Rövid montázs következik a fallabdáról egy rádióbarát dal ritmusára. A frissítő edzés után felmerül a kérdés, hogy az úszáson kívül még milyen mozgás jöhet szóba? Nincs megoldás, de csodálatos esőillat tölti be a várost. A csigák és giliszták örömtáncot járnak a járdaszegélyen.
 

20. rész
  

A gyermeklét emlékei


Gréta és Nikosz újabb El camino-ra készülnek (kiegészülve Gréta tesójával), csak most a szülői háztól is messzebbre irányítják a vitorlákat, mégpedig Kácsra, a nagyszülőkhöz. Liftes csiki-csuki a babával, a babakocsival és az egyéb nélkülözhetetlen csecsemő-kiegészítőkkel. Némi tétlenkedés következik - Nikosz elnézte a vekkert, így késik rendesen, a kiscsalád pedig lassan lomtalanításos Laokoón-csoporttá alakult. A kácsi trip folytatódik, mennek a nagyszülőkhöz, immáron valóban.

Közbevetésként az anyai mellek elhasználódásról csevegnek, majd egy szürreális álmot ad közre Gréta. Álmában kipottyantott egy önarckép leánygyermeket. Ettől annyira megrettent, hogy fel is ébredt. Közben a nagyika már izgul, telefonál is, ahogy illik. Hol, merre jártok már? A pörkölt lassan odakozmál. Itt vannak-e? Nyithatja már a kapukat? Még nem kell.

A díszes csapat az autópályán csapatja. Kis karakter-paródia formálódik közben az egyterűben. A család minden tagja bemutatja a csöppség sírási szokásait. Kacag is mindenki, csak szegény gyermek néz meredten maga elé (remélhetőleg nem érti, mi történik).

 


Aztán rögtön szívhez szóló értekezés következik a nagypapa csodálatáról. A kisöreg meg is érdemli a túltengő szeretetet, hisz annyira nagy szívvel él, hogy már az unokák és dédunoka látványa is könnyzáporra sarkalja. Gréta National Geographic-stílusú vágóképeket mutat, közben aláfestésként felvázolja, hogy reméli, a gyermeke is megtapasztalhatja azt a biztonságot és boldogságot, amit ő, ha a nagyszüleinél van. Szalonnázás és biciklitúra a régi spanokhoz, de Gréti felpuffadt a sok babos finomságtól. A jó testvér ezerrel pumpálja fel a bicót, majd Tour de France stílusban, atomvillanással a helyi krimóba mennek feloldódni. Szisszennek a dobozos sörök és előtörnek a gyermekkori emlékek - minden szép volt és akár minden szép lehet.
 

21. rész
 

Erdei románc


Gréta még mindig a nagyszülőknél kempingezik. A falusi turizmushoz elengedhetetlen imázsvideót készít a vidék közhelyeiről, lásd: a fűzfák mögül kandikáló nap, az udvaron settenkedő macska vagy a kandallóban ropogó tűz.   

Közben lepedőnyi rántott húsok készülnek, a gyermek pedig feltehetőleg egy termetes hurkával küzd. Minden szép, minden jó, hiszen az unokalét egyik ismérve, hogy a nagyszülők bizony elkényeztetik egy kicsit az utódokat. A jó levegő még a konyhába is beúszik, lehetőséget teremtve a kirándulásra. Nagy a l’amour. Nikosz kedveskedik, bókol, akár egy igazi hódító. A kirándulás valósággá válik, megindulnak a természetbe, mint David Attenborough, tehát a lelkesedés óriási. A lurkó szocreál kenguruba kerül, és úgy zötykölődik szegény a tesó acélos mellkasán, mint a közértből hozott kilónyi retek. A lényeg a testmozgás és a vidéki, friss levegő, ebben meg is állapodnak. A szerelmespár a testvérrel kiegészülve a Szomszédok kultsorozat Jánosát megszégyenítő energiákkal járja az erdőt. Gréti még egy kókatag gyomnövényt is kap Nikosztól, afféle érzelmi szimbólumként. Majd a helyiek „love memory”-s bunkerében szemlélik a múlt szerelmes barlangrajzait. Saját mementójuk is felkerült anno esküvői dátummal, szívecskével, most pedig a kis tökös, Filkó nevét is odavésik, hogy történelmileg is hiteles lehessen az eddig eltelt életút. Gréta örvendezik, hogy a hétvégi boldog semmittevés hétköznapi, vidám párkapcsolattá formálta az eddigi amorf együttlétet. Ő változást vízionál a kopár cserjésben - elindult valami.


 

22. rész

 

Kis családi viszony

 


Gréta folytatja az emlékezést- a múlton túl kell lépni. A házi emlékfalat törölgeti, ami tele volt régi hülyeségekkel, de el kell felejteni - új élet, új emlékek. Nők lapjából kivágott családi összkép kerül aztán a fókuszba. A bébi Csubakkát utánozza, miközben tisztítja édesapja az alvázat - hozzáteszem, remekül csinálja.



Nikosz úgy tűnik, hozza a Gréta által elképzelt példaértékű férjet és apát. Visszatér a közbeszéd a konyhai palatáblára, új Coelho idézet kerül fel. Filkó pedig motorcsónak hangokat hallatva felfal egy bőrfotelt.
 

23. rész

 

Nikosz, the bad guy

 

Grétáék babáznak. A kis lurkó annyira édes, hogy delegálni kellene egy pelus reklámba. A gyerekbámulás hátterében megy egy kis zsolozsmázás, hogy Nikosz este jöjjön időben, mert a lányok már behűtötték a lavórnyi koktélt és anya igenis megérdemel egy kis arcon pörgést. Érkeznek is a csajszik, de Nikosz nem. Para van. A csajok szétszélednek a lakásban és elkezdik Nikosz ekézését. Jogosan persze. A kis Filkó meg lóg le a mennyezetről, mint egy discogömb - szegénykét anyukája Lindát idéző rúgásokkal lengeti. Cigi szünet a loggiában, morgás több szólamban. Nikosz nem érkezett meg, így fuccs a csajos bulikának. Szemöldökráncolás és puffogás - nem lennék a gyarló ember helyében.
 

24. rész
 

Helyt állni minden helyen

 

Grétáéknál áll a bál. A késésekről szól az életük. Nikosz ügyesen érvel: a munka a jövőjüket építi; nehéz így, mert itt is kell lenni, meg ott is. Gréta kicsit hanyagolva érzi magát újra. Helyt kell állni itthon is, nem csak a melóban. Gréta nem érzi a régi 50-es, 60-as évek amerikai feleség-ideáját.



Talán kibékülhetnek még. Meglátjuk.
 

25. rész
 

Autós válságértekezlet 

 

Gréti lakást alakít. Új tapéta kerül a falra. Pakolásznak is, mint a jó gyerekek, de a javak olyan mennyiségben tömörültek, hogy nem fér se a szekrénybe, se máshová, így minden marad a szoba közepén (csak nem kóros gyűjtögető valamelyikük?). Aztán némi táplálkozási tanácsadás következik gyerekeknek. A rántott hús nem való csemetéknek reggelire! (Nyilván ennyi idősen még nem másnapos az ember.) Úgy fest, a reggel nem teremt ideális platformot a beszélgetésre. Nikosz pipa, hogy nagy a kupi. Szereti a rendet és a tisztaságot, meg a tiszta alsógatyót, de itthon semmi sem adott a kiegyensúlyozott napkezdéshez. Áll a bál.   Később is folytatódik a feszkó. Gréta rugdossa a kocsi oldalát keresztbe tett lábaival, Nikosz ezt nem hagyhatja szó nélkül. Az ad hoc bevásárlás is vitatémává fajul- ebből a napból nem lesz már szerelmes huncutkodás.



Később finn, depresszió alapú kamara drámákat megszégyenítő csendek következnek. Aztán Nikosz beadja a fekete ászokat: szerinte a baba nélkül már rég szétváltak volna. Akkora a lelkizési faktor, hogy alig fér el az egyterűben.


26. rész
 

Megtörténik az elkerülhetetlen

 

Gréta, - Woody Allen - után szabadon, egy pékségben találja meg a maga lélekgyógyászát. A süteményes mester derekasan hallgat és hümmög. Gréti úgy döntött, ultimátumot ad, most az ő egója felé fordítja a dolgokat. Ha nem jön be, akkor lassan, de biztosan meggyőzi magát az egyedülállóság szükségességéről. Olyannyira határozott, hogy este kanapés nagymegbeszélést trombitál össze.



A vörösborozás ellenére fegyelmezett érzelmi kitárulkozásnak lehetünk tanúi. Megtörténik a szakítás Gréta részéről. Közben Richard Clayderman nyüstöli a pianínót. Elég lesújtó hangulatot diktálnak a fiatalok. Megbeszélik a szakítás miértjeit, boncolgatják a hogyanokat, majd eluralkodik a depresszió. Gréta nagyon elkeseredett, de úgy érzi, meg kellett lépni ezt. Az utolsó képsorban összeölelkezve fekszik Filkóval a sötét szobában. Nem ironizálnék, de ezért a Sundance-en díjat osztanak.
 

27. rész

 

Bezárva, eltemetve…

 


Gréta ki- vagy bezárta magát a gyerekszobába porszívózás közben. Nincs kilincs az ajtón, ebből fakad a tragédia. Nincs senki a láthatáron, már ami a szomszédságot illeti, tehát „magad uram, ha szolgád nincsen”. A pánik leleményessé teszi Grétát, mint Macgyver, röptében kilincset mahinál mindenből.  





Ki is jut börtönéből, de egy kicsit megrázta az eset, felhívja Nikoszt, hogy elküldje a fenébe és kötelezze egy kilincsvásárlásra. A nagy ijedtségre jön egy kis búsongás, és egy érdekes felvetés arról, hogy márpedig a kilincsvásárlás már az ősidőkben is maszkulin feladat volt, legjobb tudomása szerint. Egyébként is, hogy kell kérni egy kilincset a kilincses embertől?
 

28. rész

 

Szakíts ha bírsz



Napi rutin, Filkó a pelusba dobbantott. Még a zokni is trutyis lett. A lift meg nem jó. Aztán a séta után meglepi sminkbőrönd várja őket otthon. Nikosz hozta ajándékba. Gréta nem tudja hova tenni a dolgot, de azért örvend a szíve. Persze ez nem tántorítja el a szakítást illetően. Legalábbis egyenlőre, mert, hogy nagyon hiányzik neki valaki, akihez bújhat, vagy szólhat. Barátnő érkezik, végre egy kis lazulás és rituális csokinyúl zsigerelés. Evelinnel építik az apát formáló programot, meg kell tanítani Nikosznak a módját.Szűkös határidők, és komoly rendszer kell. Este aztán rémálomra ébred, nagyon nehéz elszakadni, lélekben és fizikailag is.


29. rész

 

Mellesleg 


Gréta altatódalt énekel a gyermeke által megrongált melleiről, én rögvest lekötném a jogokat. Nemsokára optikai tunningra viszi az ikreket - azaz bevállalt egy mellplasztikát. A nagy beismerés közben Filkó rárántja anyukájára a függönyt karnisostól, nevezhetjük realista vágásnak is, mert utána már indulás van a kórházba. Készül a kórtermi szelfi, hogy meglegyen a „kép a képben” - micsoda esztétikai magas labdák. Kis konzultáció a doktor bácsival és felvilágosítás Gréti részéről, hogy miért is indokolt a szilikon betét. Aztán rettentő műtéti képek, csak csukott szemmel mertem végignézni, úgyhogy aki bátrabb volt nálam, kommentben részletezheti a beavatkozást.  Később már a kórteremben ébredezésnél tartunk, Gréta a sok cucctól félálomban egy eperföldön gályázik. Nem olyan tragédia, lehetett volna egy vaskohó is. Később jön a doki és megnyugtató szavakat lehel a lábadozó nő fülébe. Nikosz is beugrik a kis beteghez alapjáraton csak látogatási célból, de újra megindul a kémia. Ki tudja, még mi kerekedik ebből??


 

30. rész
 

Elcsépelt, de a szépségért szenvedni kell

 

 


Gréti lassan felfogja, hogy a testkép-fejlesztésnek súlyos ára van, azaz, hogy a ciciműtét után minden iszonyatosan fáj. Még a kis Filkó látogatása sem enyhíti a kínokat. Kis botladozások közepette azonban már mennek is haza. Azért az mégiscsak jó lehet. De nem! Otthon is folytatódik a szenvedés, míg a kis Filkó lassan, de biztosan felzabálja a szobanövényt. Nikosz jó házastárshoz méltón, meg persze a Dr. House-ból okulva, telepumpálja nyugtatókkal Grétát, így van esély némi alvásra. Ébredés után azonban folytatódik a pokoljárás. Nem elég a sok sajgás, még gyerekét sem tudja magához ölelni.  De öröm az ürömben, hogy Nikosz jó párhoz méltón viselkedik: segít, masszíroz, félrebiccentett fejjel hallgat minden keserű történetet, igazi minta ápoló.
 

31. rész

 

Rögtönzött hajszalon



 
Gréta pokoli históriája folytatódik, már ami a műtét utáni lábadozást illeti. Ettől függetlenül boldog, hiszen újra úgy tudnak együtt lenni Nikosszal, mint korábban. Sőt, Nikosz még a haját is megmossa- igaz a technikát a házi kedvencek fürdetéséből vette, de a szándék a fontos.
   

Személyiségfejlődés, optikai tuning



Gréta nem egy trainspottingos alkat, nagyon nehezen viseli az injekciózást- állítása szerint a sok bökéstől már egy rumos-meggyes bonbon jött össze az alkarjában. Jön is egy kis hisztizés, nem csodálom, ha édesanyám élvezettel himbálna előttem egy orbitális injekciót, lehet, hogy  elbújnék az ágytartóban.   Később a nagy mű látványa felitatja a hisztikönnyeket. Úgy érzi ő is és Nikosz is –az meghiszem-, hogy szép iparos munkát végzett a doki. Ettől fogva nem kell a légzsák az autóban.
 

33. rész

 

Glamour 



 

Hazaérkezés, feltehetőleg az orvostól. Már öregeste van, a félhomályban Nikosz málhás öszvérként azonosítja magát, és kis családját okolja a helyzet miatt. Később megállapítják, hogy Filkó felnőtté cseperedett-bár ez valami fejben lejátszódó anyai zűrzavar lehet, valószínűleg a műtét utáni távolság miatt, mert a gyermek egy centivel sem lett nagyobb. Később kedves kis családi ébredezés következik. A csemete összemássza aput, majd improvizálnak egy Mekk mester epizódot- mesteri bábmester ez a Nikosz. Szép keretes szerkezettel újra az estében vagyunk.  Házi divatbemutató következik, mondhatni Gréti ruhába csomagolva prezentálja mellkasi fejlődését. Nikosz tapsol és gabonapelyhet eszik.
 

34. rész

 

Szabi



 

Gréti szorgalmazná a nyaralást, olyannyira, hogy egyeztetés nélkül foglal wellnesst Debrecenbe. A babavárás alatt már volt ilyen terv, aztán nem jött össze egy kósza vesegörcs miatt. Tehát lefoglal egy hétvégét. Nikoszt este nem túl romantikus körülmények között, fagyit majszolva ráveszi a pihenésre. A fiú lassan, de bizonytalanul rááll a dologra.
 

35. rész

 

Fitness/Wellness



 

Grétáék indulnak Debrecenbe, hogy wellness körülmények között lazuljanak le. Nehezen indul a dolog, ugyanis Nikosz újfent késik, persze, ha nem így lenne, hát milyen konfliktus forgatná az élet kerekét? A nehéz kezdés után a szállodában beindul a nyaralás-automata, akkorát ebédelnek a szálláshely éttermében, hogy nagylátószögű lencsét kellene tenni a kamerára. Később, hogy fokozzák a romantikát, megajándékozzák egymást, Gréta egy ruha alakú sálat kap, Nikosz pedig egy LSD tripre hajazó festményt, amely Gréta szerint a kapcsolatukat hivatott ábrázolni.
 

36. rész

 

Szerelmes rosé




 

Grétáék giga reggelizéssel fejelik meg az előző esti gasztronómiai túlkapásaikat. Csokis epret falnak gombás omlettel és rétessel. Közben értekezés a párkapcsolatról. Nik’ végre osztja az észt, bevallja, hogy ő is érzi a változást, de ez nem feltétlenül baj, a gyerekkel fordulóponthoz ért az élet. Folytatódik a kajaőrület, akár a Konyhafőnök mellék ágaként is tekinthetünk az eseményekre. Brutális ebéd után kis boros-kólázás. Gréti persze ezt is újraértelmezte, ugyanis a pohár rosé mellé "rágcsál" el egy két decis light kofolát. A „téma” arra terelődik, hogy több idő kellene egymásra és az ilyen fonott karfás pihenésekre. Kis cigi és bor után, enyhén becsiccsentve kezdik egymást szeretni. Love is in the air.
 

37. rész






Picit vigyorgunk még a debreceni nyaralóegység kerthelységében. Különösen vicces a kameráról mit sem tudó pincér háttér pantomimje- úgy megdögönyözné az ember, de hát nem lehet. Végül is kellemes családias tévézéssel zárul az alkonyi beszédtúra. Másnap reggel: reggeli és gyakorlatilag vallomás-haiku mind két emberkétől. Nikosz is rájött, hogy a lényeg a csöpp kis Filkóban és az együttlétben keresendő, ez hát a bölcsek köve, a sztereotipikus család. A vágók és szerkesztők kapjanak piros pontot az ellenőrzőbe: a záróakkordként elénk tárt családi örömködést bármely hollywoodi romkom megirigyelhetné. 

Ajánlott videók

Legnépszerűbb videók

Teljes adások RTL Most Logo