Műsorújság
RTL Most

Hülyét csinált a Londoni Divathét közönségéből a guberáló kamu divatblogger

Gondolta már úgy, mikor divatbemutatót nézett, hogy ezeket vajon ki veszi fel utcára? Gyakran érzi úgy, hogy borzalmasak a legújabb trendek? Hannah Ewens most bebizonyítja nekünk azt, amit titkon mindannyian sejtettünk: a legszörnyebben öltözött emberből is válhat divatikon, ha elhiteti magáról a környezetével, hogy tényleg ért a legújabb trendekhez. Kövesse végig az újságírónő három napos kísérletét, amelynek végén ezután garantáltan máshogy néz majd divatguruk munkásságára!
Ewens kísérletéhez a jelenleg is zajló Londoni Divathetet választotta, amely - mint kiderült - tökéletes táptalaj azok számára, akik halálkomolyan gondolják azt, amivel az újságírónő csak trollkodni szeretett volna. Ewens egész pontosan a divatos, ámde szerinte nem sok valódi tartalmat közvetítő divatbloggereket szemelte ki magának, akik számára a Londoni Divathéz szintén igazi paradicsomnak számít, hiszen ekkor akár az utcán sétálva is népszerűsíthetik és reklámozhatják magukat.
 

Mi az a divatbloggerkedés?


Ma már nem kell feltétlen végzett stylistnak vagy divattervezőnek lenni ahhoz, hogy valaki befolyásolni tudja nagyobb embertömegek öltözködési kultúráját. Internet, rengeteg feliratkozó vagy követő és sok-sok szelfi elég ahhoz, hogy tökéletesen működjön a  képlet.
A divatbloggerek nem feltétlen szolgálnak kézzel fogható divattanácsokkal. Működésüket sokkal inkább szeretik inspirációnak nevezni - vagyis: felvesznek egy bizonyos ruhaösszeállítást (=outfit), lefényképzeik magukat benne indulás előtt, végül feltöltik a netre. Aki pedig látja ezeket a képeket, ötleteket meríthet a saját outfitje kiválogatásához. Vagy ha nem állnak rendelkezésére a megfelelő erőforrások, jobb híján irigykedhet.

A laikus divatbloggerkedés másik műfaja az ún. haul-összeállítások készítése. A haul angolul "zsákmányt" is jelent, ezt az elnevezést vették át a hazai bloggerek is. A haul-videókban azok a szerzemények kerülnek bemutatásra, amelyeket a videó készítője vásárolt. Elmondja hol és mennyiért jutott a tárgyakhoz, esetleg a tapasztalatait is megosztja, ha már használta a vásárfiát.
 

Ebben a műfajban a hangsúly a megosztáson és a megmutatáson van, így akár abból is válhat divatügyi celeb, aki semmi más nem csinál, mint lefotózza önmagát ruhákban és időről időre megmutatja, milyen szépséggel kapcsolatos holmikat vett a plázában vagy rendelt az internetről. Mindeközben lehet, hogy egy leesett gombot sem tud felvarrni és nem látott még életében szabásmintát sem, de ez ebben a környezetben egyáltalán nem előfeltétel.

Az is lehet, hogy úgy öltözködik, hogy az alter buliktól kezdve az idősek otthonáig mindenhol kiröhögnék érte. A sikerhez bőven elég, ha szakértőként tálalja magát, és akad legalább egy ember, aki mérvadónak találja önmaga számára.

Ezzel nincs is semmi gond.

Cserébe viszont nagyon vicces helyzeteket eredményezhet.

Távol álljon tőlünk, hogy megkérdőjelezzük a rangos esemény színvonalát, hiszen számos, valóban tehetséges tervező számára ez az egyik legjobb lehetőség arra, hogy kitörjön az ismeretlenségből és nemzetközi porondon villantsa meg, mit is tud. A tavalyi divathétre meghívást kapott például Abodi Dóra magyar divattervező is, akinek a ruháit ma már olyan celebek hordják, mint Taylor Swift.

Az énekesnő ezen a képen épp Ellen DeGeneres showjában feszít. Nézzék csak: az ott bizony egy Abodi Dóra-felső rajta, a tervező védjegyévé vált dupla unikornisokkal.


(Forrás: Ellen DeGeneres - Facebook)

Mindezek mellett kár lenne, ha bárki is elvitatná a Divathét fontosságát.

Azonban látni fogják rövidesen, hogy Hanna Ewens nemhogy simán elvitte szárazon a szándékos divatbűnözést és kamuzást, de még dicséretet is kapott érte.
Tegyen velünk egy utazást a divatipar komikus és sötét oldalára!
 


Túrd fel a konténert szemét után, aggass magadra borzalmas ruhákat, mondd, hogy divatblogger vagy és te leszel az egyediség szobra!

Ezt a receptet követte Hannah Ewens is.

A 22 lány úgy gondolta, ha a szélsőséges Gyűrűk ura-mániája és az egész évben viselt fesztiválos karszalagjaival sikerül elhitetnie másokkal is, hogy valódi divatblogger, megeszi a kalapját.

Hogy megnehezítse a saját dolgát, úgy határozott, mindössze napi 10 fontnyi - azaz valamivel több, mint 4000 forintnak megfelelő -  pénzkeretet engedélyez magának a szükséges outfit-ek megszerzésére.
 

1. nap


A minimális bűdzsének megfelelően turkálókban és használt holmikat áruló üzletekben vadászott ruha után.


(Forrás: vice.com)

Azonban mint kiderült, Londonban a turkáló sem annyira olcsó mulatság, úgyhogy a kísérlet nyitónapján viszonylag gyorsan kifogyott a pénzből. Ezért új lelőhely felkutatására indult.

És egy sittlerakónál rámosolygott a szerencse...



Guberálás közben bukkant rá arra a remek ébresztőórára, amelyet legelső szettjénél is használt, itt rögtön meg is csodálhatják:


(Forrás: vice.com)

A nyakában lógó konnektor és elektromos vezeték kombója szintén az építkezési törmelék közötti turkálás gyümölcse. Ami az építési munkásnak szemét, az lehet, hogy a Divathéten futurisztikus stílusú egyedi nyaklánccá válik majd?
Így is lett.

Itt a szett már bevetés közben látható: Ewens egy trendi étterem megnyitójára ment benne, aztán korzózott egyet a belvárosban.




(Forrás: vice.com)

Még le is fotózták, annyira menő volt az összeállítás. Egy fényképész megkérdezte tőle, bloggerkedik-e, ő pedig szemrebbenés nélkül rávágta, hogy igen. Több se keléett, már repült is a sztárfotó, ahogy egy fürdőszobai kilépőre emlékeztető műszálas valamiben, bekkerrel a kezében feszít.

A többi érdeklődőnek azt kamuzta, hogy a ruhadarabjainak a nagyrésze régi Vivienne Westwood-példány. A filléres övtáskájában kínos módon valaki a tervezőnő egyik kollekcióját vélte felfedezni.
De a legzavarbaejtőbb érdeklődést a kikukázott konnektoros "nyaklánca" váltotta ki: mindenki tudni szerette volna, hol vásárolta. Ewens azt hazudta, hogy saját kezűleg csinálta, ezen a ponton kivétel nélkül mindenki el volt ragadtatva.

Az első napot tehát abszolút sikerrel zárta, hiszen hiába válogatott össze magának nevetséges ruhákat és kiegészítőket, mindenki komolyan vette.

2. nap

Másodszorra "sportosra" vette a figurát, és ebben a szettben indult el otthonról. Ezúttal semmi konnektorhoz hasonló furcsaságot nem viselt magán, amivel magára vonhatta volna a figyelmet.






(Forrás: vice.com)

A a térdzoknival kombinált focimez nem hozott olyan átütő sikert, mint az előtő nap, azonban így is sokan felfigyeltek rá, és lefényképezték.
Ewens egyébként saját bevallása szerint a pózolásra is gondosan felkészült: tanulmányozta a népszerű divatbloggerek pózolási technikáit, és igyekezett azokat használni. A legjobban az vált be nála, mikor lehorgasztotta a fejét és közben sejtelmesen felfelé nézett a szemével.
 

3. nap

Az utolsó napra ezt a szettet válogatta össze:




(Forrás: vice.com)

Úgy döntött, legutoljára még trendibb lesz, és az ezüstös összeállítást fekete ajkakkal és rikító melírrel koronázza meg. Mivel hétköznapi esetben eszébe sem jutna fekete rúzst használni, a szemhéjtusát vetette be a száján, hogy elérje a kellő hatást.
A siker nem maradt el:




(Forrás: vice.com)

Elsöprő sikert aratott az utcai fotósok körében, a baj akkor jött, mikor elkezdték kérdezgetni tőle a blogja címét. Jobb híján annyit válaszolt, hogy tageljék be Instagramon.

Tanulság?

Ewenst teljesen letaglózta a három napos pózolási és kamubloggerkedős parádézás, ugyanis lesújtó volt számára megtapasztalni, hogy a nyilvánvaló trollkodás ellenére az emberek nagyrésze komolyan vette, amit csinál, és senkinek nem esett le, mi a valóság.

A legnagyobb kérdőjel az maradt számára, hogy


az őt fotózó és dicsérő embereknek vajon komolyan tetszettek is az outfitjei vagy csupán megjátszották a dolgot, mert mégicsak a Londoni Divathétről volt szó?


Közben a kamuzásáért cserébe még repiajándékokat is kapott, például egy "szépségvíz" fantázianevű üdítőt, ami leginkább sima ásványvízre emlékeztette - azzal a különbséggel, hogy ennek száraz utóíze volt.

Nyitva maradt a kérdés: ennek a közösségnek sok szereplője tényleg csak eljátssza, hogy ért a divathoz és kizárólag az ingyentermékekre hajtanak? Az egész csupán egy felszínes hazugság?

Ewens azért egyvalamit biztosan megtanult a három napos "bloggerkedés" közben:

ha komolyan hiszel abban, amivé válni szeretnél, akkor előbb vagy utóbb valószínűleg tényleg sikerül is elérned.

Ewens viccből pár napra divatbloggerré szeretett volna válni, és megdöbbentő módon sikerült is neki.


(Forrás: vice.com)

Legnézettebb videók