KERESÉS search-close

Budapest-Belgrád vasútvonal

7 tartalom van megjelölve ezzel a címkével: "Budapest-Belgrád vasútvonal"

750 milliárd egy vasúti vonalra – ráadásul hitelből

Minden idők legdrágább magyarországi vasúti beruházása kezdődik jövőre. Egyetlen vonal, a Budapestet Belgráddal összekötő vasút magyarországi szakaszára költ a kormány, ráadásul kínai hitelből. Azt próbáltuk kideríteni, vajon megéri-e ennyire eladósodni Kínának.

Fidesz: „Szakmai alapon győzött Mészáros Lőrinc cége!”

A Fidesz szerint kizárólag szakmai alapon győzött Mészáros Lőrinc cége az eddigi legnagyobb vasútfejlesztési beruházás megvalósítására kiírt pályázaton. A Budapest-Belgrád vasútvonalat két kínai céggel együtt újíthatja fel a Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő vasútépítő cég.

Több százmilliárdba kerül majd a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása

Még a héten aláírhatják a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújításáról szóló építési szerződéseket. Orbán Viktor csütörtökön Kínába utazik - ezt a sajtófőnöke jelentette be. A beruházásra a kormány többszáz milliárd forintos hitelt vesz fel az ázsiai országtól. A pontos költségeket egyelőre nem tudni, mert a vártnál jóval magasabb árajánlatok miatt decemberben új közbeszerzési eljárást kellett elrendelni.

 

LMP: „Ez már hazaárulás”

Hazaárulásnak tartja az LMP társelnöke, hogy szerinte sokszorosan túlárazva építi a kormány a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszát. A beruházást főként kínai hitelből fizetnék, és kilométerenként több mint 4 milliárdba kerülne.

Magyar vasút – kínai pénz

Tavaly novemberben megalakult a kínai-magyar vasúti társaság, Brüsszel aggódni kezdett az európai normáktól eltérő projekt miatt, Olaszország megpróbálta lenyúlni a beruházást, de végül, egy év után, a kínai csúcstalálkozóra időzítve a magyar kormány kiírta az első közbeszerzést a Budapest-Belgrád vasútvonalra. Kínai hitelből, kínai cégek építhetik a vasutat, amely a pesszimisták szerint 2400 év alatt térülhet meg, de az optimisták azt mondják: a vámbevételek gyarapodásával akár 130 év alatt nullára futhat. Kell nekünk vasút Belgrádig? Ki és mit fog szállítani rajta?

 

Budapest-Belgrád vasútvonal: Kinek az érdeke a felújítás?

Több száz milliárd forintos kínai kölcsönt vesz fel a kormány a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyar szakaszának átépítésére. A részletekről Orbán Viktor a pekingi tárgyalásai alatt állapodott meg a kínai vezetőkkel. A hitelt húsz év alatt kell visszafizetni, a Fidesz frakcióvezetője szerint a beruházás extrabevételeket jelenthet a magyar költségvetésnek. Az Együtt szerint a felújítás nem Magyarország, hanem Kína érdeke - ezért inkább vissza nem térítendő támogatást kellene adniuk.

^
18

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett! Figyelem! Ez a médiatartalom kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük, használjon szűrőprogramot. Szűrőprogram letöltése és további információk itt.

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett!

Elmúltam 18, megnézem
Nem nekem való
!

Figyelem, a következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat és hanghatásokat tartalmazhat!

Megnézem
Nem nekem való