Fókusz

2017.04.04. 17:43 (kedd)

Útinapló a Mount Everestről - 4000 méter magasan

A Fókusz csapata is ott van a csúcstámadásra készülő magyarokkal és az őket az alaptáborig kísérő bakancsos hírességekkel. Jász Zoltán kollégánk összefoglalta a hétfői és keddi napot az Everest Expedíció-ról:

Hétfő: Kora reggel indultunk Namche Bazaarból, első utunk a helyi suliba vezetett, ahová meghívtak minket, hogy nézzünk körül. Gyerek nem volt, mert tavaszi szünet van - itt a tavasz nappal 5 fokot, éjszaka -8 fokot jelent - ezért az időközben előkerült labdával fociztunk egy kicsit. Kiderült, hogy Geszti a pályán is sztár. Elmondta, hogy annak idején a KSI-ben rúgta a bőrt. Magas szinten játszottunk, hiszen a poros pálya 3450 méter magasan fekszik. Persze ezzel a 20 percnyi focizással megszegtük a hegymászók alapszabályát, hogy keveset mozogj és vigyázz minden lépésedre. Fura volt minden mozdulat ilyen magasan.

Ezután a Tengboche nevű településre indultunk, ez 3850 méter magasan fekszik. Elképesztő nehéz volt a menet, lementünk 600 métert, majd feljöttünk 1000-t. Ez volt eddig a legnehezebb szakasz, az is nehezítette a dolgot, hogy valami nepáli nyavalyát szedtünk össze. Nagyon szétszakadt a mezőny, mire jó 7 óra menetelés után értünk a pár házból, egy buddhista kolostorból és néhány picinyke szállodából álló himalájai faluba. Itt találkoztunk Hrutka János egykori válogatott labdatógával is.

Útinapló a Mount Everestről - 4000 méter magasan

Aztán megkaptuk az igazi Himaláját, fagyos szél, hideg, pára várt minket. A hotelünkben, a folyosókon, a szobákban fagy van, innentől kezdve tilos fürödnünk - már csak 1 hét a vége - ugyanis könnyen megfázhatunk. A vacsora alatt a másik asztalnál egy német csoport és nyugdíjas japánok voltak. Holnap egy buddhista láma vár minket, aki áldást ad az expedíció tagjainak, így hajnalban kelünk.

Kedd: Még hétfő este összefutottunk a magyar labdarúgás egyik kiemelkedő játékosával, a sokszoros válogatott, egykori fradista Hrutka Jánossal, aki barátaival tart szintén az Everest alaptáborába. Meg sem ismertük, olyan szakállas volt, mint egy igazi hegymászó. Elmondta, hogy most pótol be mindent, amit a focista karrierje alatt nem tehetett meg. Ilyen ez az extrém túra is.

Reggel elhúztuk a függönyt a kb. 5 fokos szobában és az Everest napsütötte csúcsa nézett velem szembe. Elképesztő volt. Gyors reggeli után elhagytuk a szállásunkat, amely egy havas hegycsúcsok közötti völgyben fekszik. Csodás volt a látvány. Mellettünk egy 300 éves buddhista kolostor volt, amelyet meglátogattunk, sajnos képek nem készülhettek bent, mivel egyre több mindent lopnak el a Himalája kolostoraiból, az ott készült fényképek alapján. Bár jéghideg volt bent a hajópadló, a minket körbevezető szerzetes mezítláb volt!
Utána indultunk a kb. 7 órás túrára, célunk a 4410 méter magasan fekvő Dingboche. A magas hegyek oldalán vezetett az ösvény, amelyeken le-fel meneteltünk órákon keresztül. A látvány feledtette a fáradságot, órákon keresztül a szemünk előtt volt az Everest, a Loche és jó néhány 6-7000-es csúcs.

Útinapló a Mount Everestről - 4000 méter magasan

Menet közben az éppen 4000 méter magasan fekvő Panboceh településen a helyi láma áldást adott az egész expedíció számára. Egyenként tette a nyakunkba a szerencsét hozó és a buddhisták szerint a túlélést jelentő sárga kendőt, amelyen buddhista imaszövegek vannak. Szükségünk is lesz a szerencsére, mert több hegymászó és túráz is volt az elmúlt években, akik útközben haltak meg, el sem érve az Everest alaptábort. Szívroham, magashegyi betegség, végzett velük, vagy éppen megszédülve bezuhantak a szakadékba. A kolostorbeli látogatás után 3 órányi kemény meneteléssel értünk a 4410 méter magasan fekvő Dingbochéba. Útközben egyre hidegebb lett, előkerültek a legmelegebb sapkák, kesztyűk, a termo nadrágok és termo pulcsik. A szállásunk finoman szólva is puritán, megérkezésünkkor 2 fok volt a szobában. Hajnalban -10 fok várható.

(fotók: Kereki László)

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett! Figyelem! Ez a médiatartalom kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük, használjon szűrőprogramot. Szűrőprogram letöltése és további információk itt.

Elmúltam 18, megnézem
Nem nekem való
!

Figyelem, a következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat és hanghatásokat tartalmazhat!