KERESÉS search-close

A Kód szabályai

szerző:
2012.10.16. 14:41
A Kód drámai küzdelmei egy 26 mezőből álló arénában játszódnak. Huszonhat mező – huszonhat kérdés.
A Kód szabályai
Csak az viheti haza a pénzt, aki hibátlanul jegyzi meg a kódot. Aki sok mezőt jár be, sok pénzt gyűjthet – ám annál hosszabb kódot kell megjegyeznie, és annál több válaszra kell emlékeznie a visszafelé vezető úton.

A győzelemhez tehát három dolog kell: tudás, jó memória és a KÓD!

A Kód játékospárosa egy huszonhat mezőből álló, legyező alakú arénában halad mezőről-mezőre. Minden mezőhöz tartozik egy kérdés. Az egyes mezőkhöz tartozó nyeremények nagysága soronként növekszik.

A Kód szabályai

Ha a játékosok helyesen válaszolják meg a kérdést, akkor eltehetik az adott mezőhöz tartozó nyereményt, és továbbléphetnek az arénában előre vagy oldalra. Ha rossz választ adnak, nem tehetik el az adott összeget, és csak oldalra léphetnek tovább.

A huszonhat mező közé öt pánikmezőt is elrejtettünk – ezeket jobb elkerülni. A pánikmezőn a játékosok rövidtávú memóriáját tesszük próbára. A pánikmezőhöz nem tartozik pénzjutalom – ha a játékospáros helyesen oldotta meg a pánikmező feladatát, előre vagy oldalra léphetnek tovább, ha nem sikerül, csak oldalra haladhatnak.

A Kód szabályai

Az aréna legfelső sorában minden mező, azaz minden kérdés 500 ezer forintot ér, valamint ebbe sorban rejtettük el az ötmillió forintos jackpotmezőt is. A játékosok természetesen csak akkor vihetik el a jackpot összeget, ha helyesen válaszolják meg a jackpotmező kérdését.
Ahhoz, hogy a játékosok elhagyhassák az arénát, minimum 9 mezőt kell bejárniuk.
Ám hiába válaszolnak helyesen a kérdésekre, hiába gyűjtenek sok pénzt, ha nem emlékeznek jól a kódlistára!

Mi a kódlista?

A játékosok csak akkor vihetik haza az összegyűjtött pénzt, ha egyikük emlékezetből visszamondja a kódlistát.

A Kód szabályai

Miből áll a kódlista?
Ha a játékosok helyesen válaszolnak a kérdésre, csak a helyes válasz kerül fel a kódlistájukra, amennyiben azonban helytelen választ adnak, mind a négy válaszlehetőség felkerül rá. Csak az juthat ki az arénából, csak az viheti haza az összegyűjtött pénzt, aki emlékszik a Kód összes elemére.

Ez az, amiben ez a kvízműsor különbözik az összes eddigitől.

A tudás ezúttal kevés. Minél mélyebbre merészkedik valaki az arénában, annál nagyobb a tét, a nyeremény – de a bukás esélye is.

A beszorulás
Ha a játékospáros az aréna szélső mezőin halad, vagy egy rosszul megválaszolt kérdés miatt kisodródnak a szélső mezőre, és nem tudnak jól válaszolni azt ott feltett kérdésre, beszorulnak, s csak akkor léphetnek át a következő mezőre, ha otthagyják az addig összegyűjtött pénzüket. Érdemes tehát az aréna belsejében haladni.

A végjáték

Miután a két játékos úgy dönt, hogy megáll, elkezdődik a végjáték. A műsorvezető két rudat tart a játékosok elé, és aki a rövidebbet húzza, annak kell kijutnia az arénából. A két játékos csak akkor nyeri meg az addig összegyűjtött összeget, ha a szerencse által kijelölt játékosnak sikerül meghatározott idő alatt a korábban bejárt útvonalon végighaladva emlékezetből visszamondania a kódlistát.

A Kód szabályai

A műsor vége tartogat még egy fordulatot a játékosok, illetve a nézők számára, ez azonban maradjon titok – egészen A Kód első adásáig.
^
18

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett! Figyelem! Ez a médiatartalom kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük, használjon szűrőprogramot. Szűrőprogram letöltése és további információk itt.

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett!

Elmúltam 18, megnézem
Nem nekem való
!

Figyelem, a következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat és hanghatásokat tartalmazhat!

Megnézem
Nem nekem való