Jelenleg is zajlik a Verdák-nyereményjátékunk, és júniusban érkezik az autós mese harmadik része is, úgyhogy összegyűjtöttünk pár izgalmas részletet a meséről. Igazi rajongó akarsz lenni? Akkor olvass tovább!

Mindent a Verdákról: jöjjön 5 meglepő érdekesség!

Ki ne ismerné az autós történet minden részletét? Amikor a kis, arrogáns versenyautó eltéved a 66-os országúton, ahol egy elfeledett városkába keveredik, megismerkedik egy csomó jófej autóval, új barátokra talál és rájön, hogy mi is a lényege a versenyzésnek és persze az életnek! A csapatmunka és a barátok!

Villám McQueen meséje azonban eredetileg egészen más utakon indult el a mozik felé, és még a tervezgetés fázisában teljesen átalakították. Kíváncsi vagy, hogyan készült el az eddigi legjobban teljesítő animációs mese? Nézzük!

1. Mindig kezd felkészüléssel a napot!

A Verdák készítői mindannyian tettek egy óriási kirándulást, amikor elhatározták, hogy az ősrégi és ikonikus 66-os út lesz meséjük egyik központi eleme. Az egész csapat kocsiba vágta magát, és felmérték a terepet. Mindent megfigyeltek: a felhőktől kezdve az utolsó kavicsig, feljegyeztek és leskicceltek mindent, amit egy picit is érdekesnek találtak.

A terepszemle tehát meglehetősen fontos dolognak számított, ráadásul a Verdák cselekménye is egy ilyen úton született meg, amikor a Pixar vezér John Lasseter a családjával utazgatott…

Mindent a Verdákról: jöjjön 5 meglepő érdekesség!

Ez az ötletelgetés pedig már elég hamar megkezdődött, az 1998-as Egy bogár élete készítése közben. Így ha jobban belegondolunk… sokévnyi munka rejlik egy-egy animációs mesében! A Verdák első része ugyanis csak 2006-ban debütált a mozikban!

2. Minek indult Villám McQueen?

A stúdió és az alkotók eredeti elképzelése nem éppen egy versenyautó körül forogtak, ennél egy kicsivel komolyabb témát szerettek volna körbetáncolni. A tervek szerint a cím „Little Yellow Car” lett volna, ami egy elektromos autó hányattatásait meséli el a gázzal működő autók világában. Lasseter azonban a fent említett utazásán új sztorit álmodott meg.

3. Rajzolj, amennyit csak tudsz!

Ha jobban megfigyeljük a Verdákat, akkor észrevehetjük, hogy a legapróbb élőlények is autók a mesében. Láttátok már, hogy a legyek mini kocsikként repkednek a levegőben? Úgy bizony! Nem is véletlen, hogy az előkészületek során az animátorok több mint 43 ezer autót vázoltak fel!

Mindent a Verdákról: jöjjön 5 meglepő érdekesség!

Ezek többsége persze valódi autó márkák alapján készültek el, azonban a legfontosabb karakterek, mint például Villám McQueen vagy Matuka saját Pixar-tervezésű kocsik.

4. Ennél élethűbb már nem is lehetne!

Ez volt az első Pixar film, amiben egy úgynevezett „ray tracing” nevű technikai eljárást használtak. Hogy ez mire jó? Megvan az a rész, amikor McQueen a Szelep Kupáért versenyez egy arénában, ahol mindenhol rajongók és nézők veszik körül? Ha jól megnézitek McQueen fényezését, visszatükröződnek benne a fények! Ezt a fenti eljárásnak köszönhetjük! Így még inkább életszagúbbá tették az autós sztori látványvilágát.

5. Ez volt a nagy legenda, Paul Newman utolsó filmje!

A 83 éves korában, 2008-ban elhunyt színész utolsó munkája volt, hogy a hangját adta Dokinak, a kiöregedett versenyautónak, aki igazi legendaként tanította mesénk főhősét! Azon túl, hogy ez volt az utolsó filmje, ez volt az a darab is, ami a legtöbb pénzt hozta a mozikban. Úgyhogy mondhatni a csúcson intett búcsút a filmezésnek… még akkor is, ha egy animált filmről beszélünk.

Felpezsdültél egy kicsit a Verdák miatt? Szeretnél eredeti Disney ajándékcsomagokat nyerni a CinemaKlubon? Akkor kattints, és játssz velünk!

Mindent a Verdákról: jöjjön 5 meglepő érdekesség!

Forrás: Disney, mentalfloss