KERESÉS search-close

4-es metró

51 tartalom van megjelölve ezzel a címkével: "4-es metró"

12 milliárd kártérítést fizetett eddig a BKV a 4-es metró miatt

Az átadás óta eltelt öt évben több mint 12 milliárd forint kártérítést fizetett ki a BKV a négyes metró miatt – tudta meg a 24.hu a fővárosi közlekedési társaságtól. És ez még nem a végleges szám. Az egyik legnagyobb per – ahol 11 milliárd forint a tét – jelenleg is zajlik. Az eljárásban Trócsányi László igazságügyi miniszter nevét viselő ügyvédi iroda képviseli a külföldi cégeket a BKV-val szemben. A DK szerint ez elfogadhatatlan.

Egyre koszosabb a 4-es metró

Egyre koszosabb a 4-es metró, pedig a három évvel ezelőtti átadásakor a szép állomások miatt kedvelték az utasok. A Házon Kívül azonban kiderítette, hogy pont a modern műszaki megoldások miatt nehéz takarítani, sok helyen csak ipari alpinisták jöhetnek szóba.

 

A 4-es metró állomásai egyre koszosabbak! Miért?

A 4-es metró szinte felfoghatatlanul sok pénzbe, több mint 450 milliárd forintba került. De ami biztos: az építészek, akik az állomásokat tervezték, gyönyörű munkát végeztek. És az is biztos, hogy az ember általában a drága portékára vigyázni szokott, és nem hagyja ebek harmincadjára. A 4-es metró állomásai viszont egyre koszosabbak és elhanyagoltabbak.

Házon kívül 2017-11-22


szerző:
2017.11.23. 00:20
Metrókorrupció: Titokszobában voltak a papírok

Közérdekű adatokat próbáltak előlük eltitkolni és úgynevezett titokszobában nézhettek csak bele a szerződésekbe. De így is megakadályoztak több visszaélést és milliárdos lopásokat a 4-es metró építésekor. Ezt mondta a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport szerdai ülésén Vitézy Dávid, aki 2007 és 2009 között volt a BKV felügyelőbizottsági tagja. A munkacsoport ülésére meghívták az akkori városvezetés delegáltjait is, de ők nem mentek el.

Medgyessy mindent visszautasít

Medgyessy Péter szerint nem volt döntési helyzetben a 4-es metróval kapcsolatban, ezért téved az Európai Unió Csalás Elleni hivatala, amikor összefüggésbe hozzák a 4-es metró körüli ügyekkel. A szabaddemokrata és szocialista politikusok közül ő az első, aki elment a parlament gazdasági bizottságának ülésére. Amikor rákérdeztek azóta elhíresült kijelentésérére, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel, meglepő választ adott.

Nem mentek el a meghallgatásra

Nem mentek el a 2010 előtti kormányfők és Demszky Gábor volt főpolgármester a parlament gazdasági bizottságnak ülésére, ahol a 4-es metróval kapcsolatos visszaélésekről tárgyaltak volna. A Fidesz szerint sok kérdésre kellene válaszolniuk a politikusoknak, az LMP-nél azt mondják, azt is vizsgálni kell, hogy miért csak most került napirendre az ügy.

Demszky: nincs felelősségem

Demszky Gábor volt főpolgármester szerint neki semmilyen felelőssége nincs a 4-es metró körüli botrányban. Kedden egy fórumon úgy fogalmazott: a szerződéseket a BKV vezérigazgatója írta alá, és nem ő. Szerdán a parlament gazdasági bizottsága is vizsgálja az OLAF jelentést, amire a Fidesz szerint Demszkynek el kellene mennie.

Demszky visszautasítja a vádakat

Visszautasítja Demszky Gábor, hogy bármi köze lenne a 4-es metróval kapcsolatos visszaélésekhez. Az előző budapesti főpolgármester a Híradónak azt nyilatkozta: őt meg sem kereste az unió csalás elleni hivatala. Jogi képviselője pedig azt mondta: jó hírnév megsértése miatt perek indulhatnak. Közben a Fidesz azt javasolja, hogy a főváros hozzon létre egy vizsgálóbizottságot. Az uniós vizsgálat szerint 59 milliárd forintot visszakövetelhetnek a visszaélések miatt. 

Megnevezték Medgyessy Pétert

Medgyessy Péter is érintett lehet a metróbotrányban. Nyilvánosságra hozta a kormány az Európai Unió Csalás Elleni Hivatalának jelentését a 4-es metró építéséről. A kabinet szerint az előző városvezetés és a szocialista kormányok az ország uniós történetének legnagyobb korrupciós ügyében érintettek, aminek következtében akár 59 milliárd forint visszafizetésére is kötelezhetik Magyarországot. Medgyessy Péter korábbi miniszterelnök szerint nonszensz, hogy kapcsolatba hozták az üggyel.

Felkerült a kormány honlapjára a teljes OLAF jelentés a 4-es metróról

Mégis felkerült a kormány honlapjára a 4-es metróval kapcsolatos teljes OLAF-jelentés. A dokumentumot korábban nem akarták nyilvánosságra hozni, csak a Figyelőben jelentek meg belőle részletek.

Részletek a metró-jelentésből

A szabálytalanul beszerzett metrókocsik, az alagút áramellátása, és a vonatbefolyásoló berendezés miatt kérheti vissza a legtöbb pénzt az Európai Unió a négyes metró beruházásával kapcsolatban. Akár a 60 milliárdot is elérheti az az összeg, amit vissza kell fizetni. Ezt az Európai Csalás elleni Hivatal jelentése állapította meg. A dokumentumot az ügyészség nem hozta nyilvánosságra, a Figyelő azonban részleteket közölt belőle.

Nem lehet nyilvános a jelentés

Egyelőre nem hozza nyilvánosságra a Legfőbb Ügyészség az Európai Csalás Elleni Hivatalnak a 4-es metró építéséről készült jelentését - tudta meg a Híradó. Az ügyészség közlése szerint a dokumentum nyomozati anyag részét képezi, és egyelőre csak az biztos, hogy tartalmát a nyomozás lezárása után az érinttetek megismerhetik. Tarlós István főpolgármester, és több ellenzéki párt is azt szeretné, ha nyilvános lenne a jelentés, miszerint a 4-es metró építésekor 167 milliárd forintot elcsaltak vagy elloptak.

Politikai adok-kapok az OLAF jelentés miatt

Az Európai Unió csalás elleni szervezete 167 milliárdos kárt állapított meg, miután átvizsgálta a 4-es metró építésének pénzügyeit. A kormányoldal szerint a 2010 előtti, vagyis az MSZP-SZDSZ vezette városvezetés idején kötött szerződésekkel van baj, a másik oldal szerint viszont a kormány saját érdeke szerint szemezget a 120 oldalas tanulmányból.

Nem tudni, kik a gyanúsítottak

Nem tud arról, hogy meghallgattak volna szocialista politikust a 4-es metró szerződései miatt – ezt mondta Híradónk kérdésére Horváth Csaba volt főpolgármester-helyettes. Szerinte is nyilvánosságra kellene hozni az Unió csalás elleni hivatalának anyagát, ezt kéri a volt budapesti főpolgármester, Demszky Gábor is. A Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára azt mondta, már dolgoznak azon, hogy a jelentést bárki elolvashassa.

Demszky: Hozzák nyilvánosságra!

Csaknem 167 milliárd forintos visszaélést tárt fel a négyes metró építésénél az Európai Csalás Elleni Hivatal. Ezt a Miniszterelnökség államtitkára közölte. Csepreghy Nándor szerint a metrókocsik beszerzésénél vagy az állomások kialakításánál is felvetődik a bűncselekmények gyanúja. Demszky Gábor volt főpolgármester az RTL Híradónak visszautasította a vádakat, és az OLAF jelentésének nyilvánosságra hozatalát követelte. Az Európai Csalás elleni Hivatal megerősítette, hogy a beruházás minden szakaszában súlyos szabálytalanságokat találtak.

Visszakövetelnének 77 milliárdot

Visszafizettetné a kormány a 4-es metró építésekor feltárt szabálytalanságok miatt várható 76,7 milliárd forint uniós bírságot a felelősökkel - erősítette meg Híradónknak a kormányszóvivő. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter tegnap jelentette be, hogy az Unió Csalás Elleni Hivatala egyebek mellett korrupció és csalás miatt látja indokoltnak a bírság kiszabását, ezt még a Bizottságnak is jóvá kell hagynia. Az MSZP szerint a kormány egy még el sem indult ügyben hirdet előre ítéletet.

 

Újabb hiba a 4-es metrón


szerző:
2017.01.09. 18:42
Újabb hiba a 4-es metrón

Megint üzemzavar volt a 4-es metrón, az egyik megállónál nem lehetett fel és leszállni. Rövid időn belül ez már a negyedik hiba, pedig majd három éven keresztül alig volt probléma. A főpolgármester szerint egyik esetben sem voltak veszélyben az utasok, a garanciális hiba kijavításán dolgoznak.

Korrupciógyanús a metróépítés

Súlyos szabálytalanságokat: csalás, és korrupció gyanúját tárta fel a 4-es metróval kapcsolatban az Európai Csalás Elleni Hivatal. A szervezet az ügyészséget is értesítette, ahol már régóta nyomoznak az ügyben. Több embert gyanúsítottként hallgattak ki, tudta meg az RTL Híradó. Ha az Európai Bizottság szerint megáll a csalás és korrupció gyanúja, kilencvenhárom milliárd forintot kell visszafizetni.

Metróból menekültek az utasok

Sínek és kábelek között botladozva menekültek a füstölő négyes metróból az utasok péntek este. Ezt mesélte egyikük az RTL Híradónak. A szemtanú azt mondta, a vésznyitóval csak a szerelvény egyik oldalán nyíltak ki az ajtók és menekülő járda sem ott volt, ahol a metró megállt. A BKV viszont az állítja az előírások szerint működött a biztonsági rendszer. Ami viszont füstöt nem is észlelt.

Késsel fenyegette az utasokat

Késsel fenyegette az utasokat egy férfi pénteken a fővárosban a 4-es metrón. Azt kiabálta, hogy nyakon szúrja, aki közelít, aki pedig hozzáér, annak eltöri az állát. Azért szóltak rá az utasok, mert egy jojóval játszott a metrón, és ebből vita alakult ki. Biztonsági őrök vezették ki a metróból, ezután viszont elengedték. A rendőrök pedig most keresik.

Már a vezetőfülkét is elbontották a 4-es metrón

Akár a szélvédőnél könyökölve is figyelhetik az utat a budapesti 4-es metrón. Forgalomba állt az első olyan szerelvény, amelyen lebontották a vezetőfülkét. A tervek szerint év végétől már csak ilyen kocsik közlekednek a 4-es vonalon. A szerelvények tavaly ősz óta közlekednek vezető nélkül. Előtte is csak azt felügyelték, hogy jól működik-e az automata rendszer.

Még tanulják az új csomópont használatát

Átadták a kétszintes csomópontot az M1-es és M7-es autópálya közös bevezető szakaszán – Tarlós István főpolgármester szerint a csomópont egyik célja az, hogy a 4-es metró könnyebben elérhető legyen. Épült P+R parkoló, gyalogos aluljáró, és több busz végállomása is átkerült oda. Stábunk tesztelte az új csomópontot.

Buszjáratok szűnnek meg a 4-es metró miatt

Változik a főváros buszközlekedése. Néhány járat teljesen megszűnik, sok pedig változik. A Budapesti Közlekedési Központ a honlapján hirdette meg a tervezett módosításokat, amelyekről két hétig bárki elmondhatja a véleményét. A BKK szerint így jobb lesz a buszközlekedés, de a legnagyobb buszos szakszervezet szerint lehetnek gondok.

Dugódíj: újabb sarc az autósoknak?

A dugódíjról most csak annyi biztos, hogy bevezetik. Az időpontja, a mértéke és a formája egyelőre ismeretlen. De biztosan bevezetik, hiszen a 4-es metró megépítéséhez nyújtott uniós támogatásához kapcsolódóan ez egy kötelezettség.

Dugódíj: nem tudni mennyit és mikortól, de biztosan bevezetik

A dugódíjról most csak annyi biztos, hogy bevezetik. Az időpontja, a mértéke és a formája egyelőre ismeretlen. De biztosan bevezetik, hiszen a 4-es metró megépítéséhez nyújtott uniós támogatásához kapcsolódóan ez egy kötelezettség.

Leállt a teljesen automata 4-es metró

Meghibásodott a vezető nélküli 4-es metró egyik szerelvénye, emiatt az egész vonal közlekedése leállt hétfő délután. Budapest legújabb metróvonalán szombat óta már kísérőszemélyzet sem utazik, a vonatok automata üzemben közlekednek.

Előzetes: Meghibásodott a vezető nélküli 4-es metró

Az egész vonal közlekedése leállt hétfő délután. Budapest legújabb metróvonalán szombat óta már kísérőszemélyzet sem utazik, a vonatok automata üzemben közlekednek. Részletek 18:00-kor az RTL Híradóban.

Vezető nélkül viszi az utasokat a 4-es metró

Az utasok semmit nem vesznek észre a változásból, csak a peronon állva tűnhet fel, hogy senki nincs a vezetőfülkében. Híradónkat beengedték a fülkébe menet közben, különleges a látvány fogadta stábunkat.

Még nem volt gond a vezető nélküli metróval

Hiba nélkül, már több mint egy éve működik vezetők nélkül a 4-es metró. Hétfőtől azt tesztelik, hogy mennyi idő alatt tudják az esetleges problémákat orvosolni távvezérléssel. Vagyis nem a metró kocsikban avatkoznak közbe, hanem az irányító központokban számítógépeken keresztül.

„Nincsenek meg a dugódíj feltételei”

Nincsenek meg a feltételei a dugódíj bevezetésének – legalábbis a közlekedési és városfejlesztési szakemberek így gondolják. A dugódíj bevezetését a 4-es metró uniós támogatásáért cserébe vállalta a főváros, az Unió pedig sürgeti.

Jövő év végén jöhet a dugódíj

Nemcsak a Budapestet elkerülő, hanem a fővároson átutazó autósoknak is fizetniük kellene jövő év végétől. Ezt nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a Népszabadságnak. A dugódíjról 2007-ben beszéltek először. Annak kivetése volt az egyik feltétele a 4-es metró uniós támogatásának.

Történelmi pillanat: megnyílt a 4-es metró

Megtaláltuk a 7,5 km hosszú vonal 7 megállójának közönségdíjasát, a legzajosabb utcára nyíló mozgólépcső miatt zsörtölődő lakókat, az akadálymentesítő lifteket és gyűjtöttük az emberektől a benyomásokat. Olyan is volt, aki örömében brékelt.

600 milliárdnál is többe kerülhet a 4-es metró

Kiderült, az alagút építője plusz 35 milliárd forintot követel munkájáért. Egy másik cég pedig 10 milliárd forint kötbért kaphat.

Megkapta a 4-es metróra szánt pénzt a BKV

Megérkezett a Budapesti Közlekedési Zrt. számlájára az állami támogatásként várt 19 milliárd forint első részlete.

10 milliárddal kevesebből épül a 4-es metró

10 milliárd forinttal támogatja a kormány a fővárosi közösségi közlekedést.

Merre robogjon a 4-es metró?


szerző:
2011.01.26. 08:15
Merre robogjon a 4-es metró?

Csak 2014 után épülhet a 4-es metró második szakasza, addigra el kell dönteni, hogy a Bosnyák tér vagy a nyugati városkapu felé.

Másképpen építik a metrót


szerző:
2010.12.30. 08:16
Másképpen építik a metrót

Nincs pénz a 4-es metró Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára, így a főváros azt vizsgálja, miként lehet ott visszaállítani a villamosközlekedést.

4-es metró – iratokat foglaltak le

A 4-es metró szerződéseihez kapcsolódó dokumentumokat foglaltak le.

Szabálymódosítás a metrókocsik miatt?

Előfordulhat, hogy bizonyos szabályokat átszabnak vagy átértelmeznek a négyes metró bukásának megakadályozására - értesült a Magyar Nemzet.

4-es metró: Gyanús közbeszerzések tucatjai

53 beszerzés és közbeszerzés kapcsán állapítottak meg különböző mértékű kockázatot .

4-es metró: 21 milliárdos tanácsok

Sokallja a négyes metró építése kapcsán kifizetett tanácsadói díjakat az Állami Számvevőszék.

4-es metró: Messze még a végállomás

A forgalomba helyezés időpontja és a beruházási ráfordítások végleges összege bizonytalan.

Felső határ nélküli fizetések állami cégeknél

Továbbra is több mint 8 millió forintot keres havonta Klados Gusztáv, a 4-es metró főmérnöke.

Nem éri el a fúrópajzs a Fővám teret

Várhatóan csak hétfőn lesz az állomáson, mert a pajzs a tervezettnél lassabban halad.

Vasárnaptól autózhatunk a Szabadság hídon

Szombat reggel a gyalogosok már birtokba vehették a hidat, vasárnaptól pedig az autóforgalom is megindul.

Másfél évre lezárják a Műegyetem rakpartot

A 4-es metró építése miatt várhatóan 2010 szeptemberéig nem lesz járható az útszakasz.

Ismét lezárás a Műegyetem rakpartnál

Május 25-től várhatóan 2010 szeptemberéig tart majd a lezárás.

Hónapokra lezárják a Műegyetem rakpartot

Még májusban több mint egy évre lezárják a Műegyetem rakpartot a 4-es metró építése miatt.

^
18

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett! Figyelem! Ez a médiatartalom kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük, használjon szűrőprogramot. Szűrőprogram letöltése és további információk itt.

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett!

Elmúltam 18, megnézem
Nem nekem való
!

Figyelem, a következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat és hanghatásokat tartalmazhat!

Megnézem
Nem nekem való