KERESÉS search-close

3-as metró

67 tartalom van megjelölve ezzel a címkével: "3-as metró"

Folytatódik a metrófelújítás: pótlóbusz és dugók

Megkezdődött a hármas metró déli szakaszának felújítása. Emiatt mától pótlóbusz viszi az utasokat Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között. Ennek a szakasznak a korszerűsítése csaknem 25 milliárd forintba kerül, és várhatóan majdnem másfél évig tart. A BKK mindenkit arra kér, a várható dugók miatt tervezzék hosszabbra az utazásukat a dél-pesti régióban.

Átadták a 3-as metró felújított szakaszát

Átadták a 3-as metró felújított északi részét. Hat állomást, 5 és fél kilométeres vonalszakaszt újítottak fel 39 milliárd forintból. Most egy hétig a teljes vonalon közlekedik a kék metró. majd megkezdődik a déli szakasz felújítása. A teljes vonal rekonstrukciója a tervek szerint 2022 végére fejeződik be. 

Újabb dugók a felújítások miatt

Lépésben haladó autók, fél órával hosszabb menetidő. Így indult a reggel az M0-s autópálya déli, felújítás alatt álló szakaszán. A Magyar Közút hétvégén telepítette a terelőbólyákat. Az autósoknak így most az M5-ös felé vezető oldalon két sávval kevesebbel kell gazdálkodniuk. A Balatoni úton és a belvárosban is dugóval kell számolni reggelente. Ugyanis hamarosan a hármas metró déli szakaszának felújítása is megkezdődik, így már elkezdték felfesteni az ideiglenes buszsávot.

A metró pótlásának minőségén javítanának

A 3-as metró pótlásának minőségén javítana egy civil egyesület: megállókat helyeznének át és a gyalogátkelőket is könnyebben elérhetővé tennék. A metró északi szakaszának felújítása ugyan márciusban befejeződik, ám a középső és déli szakaszon még 2022-ig pótlóbuszokkal lehet majd utazni.

EU: 154 milliárd a 3-as metróra

A kormány által igényeltnél több pénzt, 154 milliárd forintot ad az Európai Unió a 3-as metró felújítására. Pedig az Európai Bizottság néhány hete elkészült jelentésében még kifogásolta, hogy a metró egy szakaszának felújítása még a munkák megkezdése előtt 20 milliárd forinttal drágult a tervezetthez képest.

Milliárdos kötbért kért a BKV

Milliárdos nagyságrendű kötbért követel a BKV a felújított orosz metrókocsik miatt a gyártól. Ezt a cég vezérigazgatója mondta, de pontos összeget és részleteket nem közölt. Az MSZP szerint elfogadhatatlan, hogy még egy forintot sem kapott a BKV a követelésből. Ezért a bizottsági ülést hívnak össze az ügyben. Közben a főpolgármester azt közölte, siker a 3-as metró szerelvényeinek felújítása.

 

Videón a hármas metró támadói!

Az internetre töltött fel valaki egy felvételt, amin az látszik, hogy a graffitizők összefújkálják a kocsikat. Márciusban a Pöttyös utcai megállónál annyi szürke festéket fújtak szét, hogy a köd miatt a környékbeliek hívták a tűzoltókat.

GRAFFITI: Videón a metró összefújása

Videón a hármas metró támadói! Márciusban a Pöttyös utcai megállónál annyi szürke festéket fújtak szét, hogy a köd miatt a környékbeliek hívták a tűzoltókat. A rendőrök öt gyanúsítottat hallgattak ki, kettő már előzetes letartóztatásban van. Részletek a Híradóban!

3-as metró: hibák, vádak, perek

Egy orosz cég, neve Metrowagonsmash más külföldi és magyar pályázók visszalépése illetve pályázatuk érvénytelenné nyilvánítása után 69 milliárd forintért megnyerte a BKV pályázatát. Utolsó vetélytársuk egy észt cég volt, de végül az észtek – egyes szakértők szerint jobb – ajánlatát is elutasították. Azóta tart a zűrzavar.

Kerekesszékkel demonstráltak

Hiába újítják fel a hármas metrót, nyolc megálló ezután sem lesz akadálymentes. A Rehab Critical Mass ma megmutatta, hogy igenis lenne igény arra, hogy minden megállóban legyen lift.

Félnek, később rosszabb lesz

Az ellenzék szerint az ígértnél ma több buszt vetettek be a metró pótlására, ezért nem volt akkora káosz, mint várták. Az MSZP úgy véli, ez a mennyiség csak erődemonstráció volt, így a következő napokban rosszabb lehet majd a helyzet.

M3 – elmaradt a várt káosz


szerző:
2017.11.06. 18:42
M3 – elmaradt a várt káosz

A várakozásokkal szemben nem voltak nagy dugók a fővárosban a metrópótlás első hétköznapján. Bár tömegek szálltak reggel pótlóbuszra, azok győzték az iramot.

METRÓPÓTLÁS: Így nézett ki felülről a Váci út reggel hétkor

A várakozások ellenére nem voltak nagy dugók a fővárosban a metrópótlás első hétköznapján. Bár tömegek szálltak reggel pótlóbuszra, azok győzték az iramot. Ha lassan is, de itt halad a forgalom.

Megkezdődött a 3-as metró felújítása

Már az első nap sem volt könnyű. Megkezdődött a 3-as metró felújítása, és már most volt olyan megálló, ahol nem fért fel minden utas a pótlóbuszra. Az igazi káosz azonban hétfő reggel várható.

Tarlós: „csacsiság több buszt követelni”

Szombaton indul a hármas metró északi szakaszának felújítása. A több mint 17 kilométeres nyomvonalon 2018 végéig nem járnak majd metrók. Tarlós István szerint, noha egy éve készülnek a metrópótlásra, biztosan lesznek fennakadások. Az MSZP szerint a főpolgármester túl optimista. A szocialisták úgy vélik, hatalmas káosz lesz, mert kevés a pótlóbusz.

Vitáznak a metrópótlásról

A BKV szerint meg fogják oldani, a szakszervezetek szerint viszont kevés lesz a buszsofőr és fennakadások lehetnek novembertől, amikor elkezdik felújítani a 3-as metrót. A Budapesti Közlekedési Központ szerint a munka egy éve alatt a pótló buszokkal legalább 15 perccel tovább tart majd menetidő, mint amennyi metróval lenne Újpest és a Lehel tér között.

Kezdődik a 3-as metró felújítása

Napokon belül elkezdődik a 3-as metró felújítása, ma írták alá az alagút és az északi szakasz állomásainak szerződését. A munkát drágábban vállalták a kivitelezők, mint amennyivel a BKV számolt, így várhatóan a tervezett 137 és fél milliárdos teljes költség sem lesz tartható. A metró október végétől áll le Újpest városközpont és a Lehel tér között. A szerződések aláírása ráadásul nem volt zökkenőmentes.

TARLÓS:

A 3-as metró felújításával kapcsolatos szerződéseket kellett volna aláírni, csak nem tudták melyiket kinek! A főpolgármester szóvá is tette a fiaskót.

Budapest legfontosabb közlekedési szerződéseit írták most alá. Eredetileg 137 és fél milliárd forintot szántak a 3-as metró teljes felújítására, de ez nem biztos, hogy elég lesz. Konkrét összeget a BKV vezérigazgatója nem tudott mondani. A metró október végétől áll le Újpest városközpont és a Lehel tér között.

Kezdődik a 3-as metró felújítása

Még augusztusban aláírják a hármas metró felújításáról szóló szerződést, és a kivitelező legkésőbb októberben elkezdi a munkát. Ezt a BKV vezérigazgatója mondta a Magyar Nemzetnek. A fővárosban már hétfőtől forgalomkorlátozásokat vezetnek be a felújítás előkészítése miatt. A hármas metrót három szakaszra bontva építik át, a legolcsóbb árajánlat is 23 százalékkal volt magasabb az eredetileg becsültnél.

Még most sem mennek az orosz metrókocsik

1 milliárd forint kötbért követel a BKV a felújított orosz metrókocsik gyártójától, tudta meg Híradónk. Korábban azt ígérték, hogy a múlt héten újra forgalomba állnak a fehér szerelvények, de a közlekedési hatóság továbbra sem zárta le a vizsgálatát. Most is csak 25-30 éves kocsik viszik az utasokat a 3-as vonalon. Ez azért is kellemetlen, mert három nap múlva kezdődik a vizes vb és a metróval lehet legegyszerűbben megközelíteni a Duna Arénát.

Kivonták a forgalomból a felújított metrókat

Elszabadultak az indulatok, megint elromlott a felújított orosz metró. Saját magukat szabadították ki az utasok a 3-as metró egyik szerelvényéből reggel, a Nyugati téri állomáson. A klíma nélküli zsúfolt kocsikban több mint 15 perc várakozás után sem nyíltak ki az ajtók, ezután feszítették fel azokat az utasok. Péntek délutántól egyetlen új orosz szerelvény sem járhat Budapesten. A közlekedési hatóság a sorozatos hibák miatt kivonta a forgalomból a felújított metrókat.

 

METRÓS SZEMTANÚ: Még a vésznyitóval is alig lehetett kinyitni az ajtókat

Az utasoknak kellett kifeszegetni az egyik felújított orosz metrószerelvény ajtaját reggel Budapesten. A Nyugati pályaudvarnál a metró vezetője nem tudta sem távvezérléssel sem kézzel kinyitni az ajtókat, az utasok saját magukat szabadították ki a szerelvény fogságából. Egyikük telefonon elmesélte mi történt.

 

 

Újabb gond a metró ajtajával

Ismét gond volt egy felújított orosz metróval, az utasoknak le kellett szállniuk. Erről az egyik utas készített videót, amelyet elküldött a 444.hu-nak. A szemtanú szerint legalább öt percig állt a szerelvény a Kálvin téren, mert az egyik ajtó folyamatosan sípolt, jelzőfénye pedig villogott. Legutóbb két hete volt probléma egy új metró ajtajával, akkor ideiglenesen a forgalomból is ki kellett vonni az új kocsikat. A BKV szerint most erre nincs szükség, a szerelvények biztonságosak.

Leállították az összes felújított orosz metrót

Nincs tartalék, minden egyes használható szerelvény közlekedik a 3-as metró vonalán azért, hogy tartani tudják a menetrendet. Ezt mondják a Metróért Egyesületnél. Azaz, szerintük, ha egy jármű is meghibásodik, ritkítani kell a menetrenden. A BKV csütörtökön az összes felújított orosz metró közlekedését leállította, így kizárólag a 40 éves szerelvények közlekednek.

40 milliárddal drágább lehet a metró felújítása?

Jelentősen drágulhat a 3-as metró felújítása a Magyar Nemzet szerint. A vágányfelújításokra beérkezett pályázatok 30-40 milliárd forinttal magasabb költséggel számolnak, mint tervezték. A kormány 137 és fél milliárd forinttal támogatja a beruházást, a plusz költségeket a kormányzati kommunikációért felelős államtitkár szerint a fővárosnak kell előteremtenie. Az MSZP szerint a 30-40 milliárdos plusz költség kifizethetetlen.

A metró miatt izgultak a diákok

A saját robogójával ment reggel egy érettségiző diákért egy budapesti tanár, miután leállt a hármas metró. Nemcsak ők, több diák is pórul járt a metró miatt, volt, aki az anyukáját riadóztatta, nehogy lekésse a történelem írásbeli vizsgát. A Metróért Egyesület szerint egy régi szerelvény füstölt a reggeli csúcsidőben.

3-as metró: 7 év, 71 beavatkozás

Hat év alatt 71 alkalommal volt szükség a tűzoltókra a hármas metrón, ebből 10-szer tűz, a legtöbbször füstölés miatt. A Demokratikus Koalíció hozta nyilvánosságra, hogy az utóbbi években hányszor kellett leállítani a 3-as metrót. Az ellenzéki párt szerint orosz rulettet játszanak az utasokkal, a BKV ezt visszautasítja. Szerintük az utóbbi években több intézkedést is hoztak azért, hogy a metró biztonságos legyen.

DK: veszélyes a 3-as metró

Plakátokkal figyelmeztet a DK a 3-as metró rossz állapotára és az azonnali felújításra. Az ellenzéki párt szerint tragédia történhet, ezért azt kérik a kormánytól és a fideszes városvezetéstől, ne húzzák tovább a korszerűsítést. Tarlós István főpolgármester nemrég azt mondta: halad a felújítás, hamarosan pedig a felújított szerelvényeket is üzembe helyezik.
 

Ez történt májusban


szerző:
2016.12.24. 18:45
Ez történt májusban

Megszólalt Kiss László áldozata, aláírta a 3-as metró felújításáról szóló szerződést a kormány és a BKV, de azóta sem történt semmi. Kényszerleszállás az autópályán Budaörsnél. Mutatjuk mi történt idén májusban.

ÚJRA FÜSTÖLT: A 3-as metró, idén már hatodjára

Megvolt idén a hatodik, kedden megint a tűzoltókat kellett riasztani a 3-as metróhoz, mert valami füstölt. Az utasokat még a tűzoltók kiérkezése előtt kitessékelték a Deák Ferenc téri állomásról, senkinek nem esett baja. Legutóbb a múlt héten kellett lezárni a metrót füst miatt éppen akkor, amikor a fővárosi közgyűlés politikusai a budapesti metrók állapotáról vitatkoztak.

Segítene a katasztrófavédelem

A katasztrófavédelem készen áll arra, hogy a segítse a tömegközlekedést, ha le kell állítani a 3-as metrót. Ezt mondta Lázár János miniszter azután, hogy Tarlós István főpolgármester trágár szóval beszélt a felújítás csúszásáról. A késés oka, hogy újabb közbeszerzéseket kell kiírni, mert az előzőek a vártnál jóval drágábbak voltak. A munkát novemberben kellett volna elkezdeni, de legkorábban jövő júniusban indulhat.

Új csomópontokat alakítanak ki

Az Üllői út háromszor két sávjából kétszer kettő lesz a busz sávok miatt, átprogramozzák a jelzőlámpákat és új csomópontokat alakítanak majd a 3-as metró felújítása miatt. Ezekre a változásokra lehet számítani, ha elkezdik felújítani az észak-déli metróvonalat. Ezen a hétvégén mindenki kipróbálhatja, milyen lesz metró nélkül, a Deák tér és Kőbánya között pótlóbuszok viszik majd az utasokat.

Leállítják a 3-as metrót

Több mint egy éve beszélnek róla, vasárnap pedig tényleg le kell állítani a hármas metrót. Igaz csak néhány órára, a Deák tér és a Kőbánya-Kispesti végállomás között. Váltóhiba miatt van erre szükség, az utasokat pótlóbuszok viszik majd. A híradónk nyilatkozó szakértő szerint ez bármikor megismétlődhet. A hármas metró felújítása folyamatosan csúszik, még most sem tudni mikor kezdődhet.

Káosz lehet Budapesten, ha leállítják a 3-as metrót

Tarlós István és Lázár János folyamatosan vitázik a ramaty állapotú 3-as metró felújításáról. Aki akar, szórakozhat vagy bosszankodhat a csörtéiken, de a lényeg inkább az, hogy emberek százezreinek a napi rutinjáról, idejéről és kényelméről van szó. Arról ugyanis kevés szó esik, hogy mi lesz az utasokkal, ha leállítják a metrót. Nézzük, mi várhat a közlekedőkre!

Hármas metró: tényleg életveszélyes?

A metróépítés minden nagyváros állandó témája. A metróvonalak felújítása nem feltétlenül: amikor szükség van rá, megcsinálják. Budapesten nem egészen. Nálunk, amikor szükség van rá, a kettes metró esetében ha nyögvenyelősen is, de valahogyan elkészül, a hármas metró ügyében kezdődik egy mára már áttekinthetetlen, szövevényes és alig-alig kibogozható történet, amelynek lényege: a hármas metró felújítása jelenleg nem kezdődik el. Pedig a kormány és a főváros közötti, tudomásunk szerint mindmáig érvényes szerződés novemberi kezdést tartalmaz.

Tarlós ismét beszólt Lázárnak

Tarlós István szerint Lázár János gúnyt űz a hármas metró felújításából és a budapestiek szemébe nevet, azzal, hogy minden felelősséget a fővárosra hárít. A főpolgármester szerint épp a kormány akadályozza és lassítja a felújítást már hónapok óta. Ha pedig emiatt le kell állítani a metrót, akkor az hatással lesz a 2018-as választásokra is Tarlós szerint. A kormány és a főváros fél éve mutogat egymásra a metrófelújítás miatt. Az MSZP azonnal leállítaná a metrót a legveszélyesebb szakaszokon.

Megsemmisítették a pályázatot

A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisíttette a 3-as metró pótlásához szükséges buszok közbeszerzési pályázatát. A hatóság honlapján azt írta, hogy a Budapesti Közlekedési Központ megsértette a közbeszerzési törvényt, még 40 millió forintos bírságot is kiszabott. Ahogy arról Híradónk is beszámolt, a bizottsághoz a nemzeti fejlesztési miniszter fordult azért, mert szerinte a közbeszerzésből kizártak állami cégeket.

Tarlós: ettől még nem hal meg senki

Tarlós István szerint attól senki nem hal meg, ha elhagyják a metróállomások kiglancolását. Így kommentálta a főpolgármester a Magyar Nemzet korábbi értesülését, hogy elmaradhat a 3-as metró megállóinak felújítása. 

Elmarad a metrómegállók felújítása?

Felújított metró kocsik, felújított alagutak, csak az állomások maradnak olyanok, mint most. A Magyar Nemzet információi szerint így spórolna a főváros a 3-as metró felújításának költségein. A hírt Tarlós István főpolgármester nem kommentálta, az ellenzék felháborítónak tartja az ötletet.

Tarlós: Lázár hülyeségeket beszél

Lázár János nettó hülyeséget beszél, ezt mondta Tarlós István főpolgármester azután, hogy a miniszterelnökséget vezető miniszter közölte, a főváros nem írta ki a 3-as metró felújításának közbeszerzéseit és ezért jövő nyár előtt nem kezdődik el a munka. A főpolgármester a miniszterelnöktől kér találkozót a 3-as metró miatt, az LMP mutyizással vádolja a kormányt.

Csúszhat a 3-as metró felújítása

A felújított orosz metró kocsi prototípusa időre elkészült, de a metróvonal felújítása tovább csúszhat. Az alagút és az állomások újjáépítését eredetileg novemberben kezdték volna, de nemrég már 2017 tavaszáról beszéltek. Aztán hétfőn kiderült a metrópótláshoz szükséges buszok közbeszerzését felfüggesztették. Buszok nélkül pedig a felújítás sem kezdődhet el.

Csak februárban kezdődhet a metrófelújítás

Újabb időpont - Tarlós István szerint február végén indulhat a 3-as metró felújítása. A főpolgármester reggel találkozott a miniszterelnökkel. Szerinte Orbán Viktor megígérte, hogy a kormány kifizeti azokat a költségeket, amiket uniós pénzből nem lehet fedezni. A metró felújítását eredetileg már idén ősszel el kellett volna kezdeni, de a kormány és a főváros között több kérdésben is vita volt. Az MSZP szerint, ha a késlekedés miatt balesetek lesznek, azért a kormánynak és a városvezetésnek kell vállalni a felelősséget. 

Tarlós: a kormánynál a labda

Nem rajtunk múlik, így reagált Tarlós István főpolgármester Híradónknak adott interjújában arra, hogy csütörtökön Lázár János bejelentette, csúszik a 3-as metró felújítása. A miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a fővárosnak közbeszerzési eljárást kellene kiírnia, Tarlós István szerint viszont a kormánynak kellene összeszednie magát. Az MSZP és DK attól tart, hogy a vita elhúzódása miatt egyre nő a baleset kockázata az elavult metróban.

Csak jövőre kezdődhet a 3-as metró felújítása

Nem kezdődik el az idén a 3-as metró felújítása - erősítette meg a miniszterelnökséget vezető miniszter az RTL Híradó értesüléseit. Lázár János szerint a késlekedés oka, hogy a főváros nem írta ki a metróvonal felújításához szükséges közbeszerzési pályázatokat. Szerinte a főváros helyett ezt a kormány nem tudja megtenni. A csúszásról szerettük volna megkérdezni egy eseményen Tarlós Istvánt is, de nem nyilatkozott.

Vita a 3-as metró finanszírozásáról

Ellentmond egymásnak Tarlós István főpolgármester és a Miniszterelnökség a 3-as metró felújításának finanszírozásával kapcsolatban. Csütörtökön Lázár János miniszter azt mondta, az Európai Bizottság inkább hitel felvételét javasolja. Péntek délelőtt viszont Tarlós István főpolgármester egy levélre hivatkozva úgy nyilatkozott, az unió részt vállal a finanszírozásban.

Nem lesz uniós pénz a metrófelújításra?

Nem fogadna Lázár János arra, hogy az Unió támogatást ad a 3-as metró felújítására. Így reagált a miniszter a Népszabadság értesülésére, miszerint támogatás helyett hitelből kell fizetni a 139 milliárdos felújítást. A fővárosi önkormányzat a metró kocsik 69 milliárd forintos felújítására már vett fel kölcsönt. A városháza egyelőre hallgat, az szocialisták Orbán Viktor és Tarlós István kudarcáról beszélnek.

Már Párkányban van a 3-as metró első felújított szerelvénye - Képek

Hat kocsiból áll. Úgy tudjuk, hogy éjszaka indul tovább Magyarországra, és várhatóan csütörtök este érkezik meg Budapestre. A felújított metrószerelvények közel 70 milliárd forintba kerültek.

Megint beszólt a kormánynak Tarlós

Kormányhatározat miatt nem tudják megvásárolni a 3-as metró felújításakor szükséges pótlóbuszokat - ezt mondta Híradónk kérdésére Tarlós István budapesti főpolgármester. A kormánynak az az álláspontja, hogy magyar buszokat kellene venni, ám a városvezető szerint nincs magyar buszgyártás. A fideszes többségű fővárosi közgyűlés pedig rendre leveszi a napirendről a buszvásárlás kérdését - az ellenzék szerint azért, mert nem kapnak egyértelmű utasítást a kormánytól. Pedig a buszoknak hamarosan munkába kellene állniuk.

TARLÓS: Valaki mondja meg, hogy gyere ide, vagy takarodj!

A 3-as metró felújításához 150 csuklós buszra van szükség. A BKV korábban győztest hirdetett egy tenderen, eszerint lengyel buszokat vennének. A fideszes többségű fővárosi közgyűlés viszont hónapok óta halogatja a beszerezés támogatását, mert a kormány magyar buszokat szeretne. A pótlóbuszokkal kapcsolatban nemrég kormányhatározat is született, az nem támogatja, hogy a főváros az Európai Központi Banktól vegyen fel hitelt a vásárláshoz. A fővárosi közgyűlés legkorábban június 8-án tárgyalhat újra a buszok vásárlásáról, amelyek, a tervek szerint, novembertől szállítanák a 3-as metró utasait.

Gyorsan kellene egyeztetni a buszokról

Egyeztetni akar a főpolgármester arról, miért tiltotta meg a kormány, hogy a BKV buszokat vásároljon a 3-as metró felújítása miatt. A kormány új magyar buszstratégiáról beszél, de Tarlós István szerint ebből csak évek múlva lesz valami, a buszok meg már ősszel kellenek. Az MSZP szerint a kormány az egész metrófelújítást veszélyezteti azzal, hogy akadályozza buszok vásárlását.

Harmadjára sem döntöttek a buszokról

Harmadik alkalommal halasztja el a döntést a fővárosi önkormányzat a 3-as metró felújításakor szükséges pótlóbuszok beszerzéséről. A Fidesz a kormány nemzeti buszstratégiájával indokolta a döntést. A kormány programja szerint a következő években újra indulhat a magyar buszgyártás. Az ellenzék szerint viszont a metró felújítás novemberben kezdődik és az új buszok már akkora kellenek.

Egyszerre kezdődhet a felújítás a 3-as metró északi és déli szakaszán

A 3-as metróvonal rekonstrukciós munkálatai közel egy időben, novemberben kezdődhetnek meg az északi, a Lehel tér és az Újpest-Központ állomás közötti, valamint a déli, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszokon - derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.

Csak jövőre kezdik felújítani a 3-as metrót

Idén csak a 3-as metrópótló-buszainak megállóit és a buszfordulókat jelölik ki a felszínen, a földalatti munka csak jövőre kezdődik. Ezt mondta Híradónknak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, miután több helyen is megjelent, hogy csúszik a legforgalmasabb - és legrosszabb állapotú - metróvonal felújítása. A városháza szerint a befejezés 2019 őszi határideje nincs veszélyben, az uniós támogatás viszont - a Metróért Egyesület szerint - igen.

Elgázolt egy nőt a metró


szerző:
2016.04.19. 09:04
Elgázolt egy nőt a metró

Nem jár a 3-as metró az Árpád híd és Újpest-Központ között baleset miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán.

Nem lesz kész a 3-as metró a vb idejére

Nem lesz kész a hármas metró felújítása a 2017-es vizes vb idejére, értesült a Népszabadság. A lap szerint így a szurkolók pótlóbuszokon lesznek kénytelenek a Dagály strandhoz utazni. A BKV közleményében azt írta, szó sem volt arról, hogy jövő nyárig elkészülnek a rekonstrukcióval, ez viszont szerintük nem zavarja majd meg a vizes vb-t.

Útbontással is járhat a metrófelújítás

Két vagy három szakaszban zárnák le a 3-as metrót a jövőre kezdődő felújítás idején, tudta meg az RTL Híradó. Elképzelhető, hogy az Üllői út alatti alagútrésznél felülről, az utat felbontva dolgoznak majd. Ezért forgalomkorlátozások lehetnek a reptérre vezető úton.

Tarlós: mi is új szerelvényeket szerettünk volna

A kormány döntött úgy, hogy nem támogatja az új kocsik beszerzését a 3-as metró felújításakor ezt a főpolgármester nyilatkozta Híradónknak. Tarlós Istvánt azután kerestük meg, hogy a Miniszterelnökség vezetője csütörtökön azt mondta: a beruházással kapcsolatos minden felelősség a fővárosé. Ellenzéki pártok és civil szervezetek is bírálják a döntést, amiért új kocsik helyett a régi szovjet szerelvényeket újíttatják fel 69 milliárd forintért.

3 év alatt majdnem 4 ezer meghibásodás történt a 3-as metrón

Az RTL Híradónak a BKV vezérigazgatója azt mondta, nincs életveszély a metróban, de azt elismerte, hogy sok a hiba, ami forgalomkorlátozáshoz vezethet.

Nem lesz a felújított metrókocsikban klíma?

A BKV vezérigazgatója szerint nem lesz meleg az alagútban, a szellőztetést másképpen oldják meg. Erről és a cégnél fellépő sofőrhiányról is kérdeztük.

Vasbetondarabok hullottak a metróra

Vasbetondarabok hullottak a hármas metróra hétfő délelőtt a Kőbánya-Kispesti Metróvégállomáson. A felújítás alatt lévő Sibrik Miklós felüljáróról estek a pályára. A BKK közleménye szerint senki sem sérült meg, mivel a szerelvény fordulni készült és nem szállított utasokat. A Metróért Egyesület elnöke szerint meg lehetett volna előzni a bajt.

Spórolni kell a 3-as metró felújításán?

Az RTL Híradó úgy tudja, hogy a korábban ígért 125 milliárd forintos uniós támogatás nem fedezi az északi-déli metró újjá építését, ezért most azt számolják a Budapesti Közlekedési Központban, mit lehetne elhalasztani vagy kihagyni a felújításból. Információink szerint például nem épülne minden megállóhoz lift.

125 milliárd a 3-as metró felújítására?

125 milliárd forintot kap a főváros a 3-as metró teljes felújítására, ezt mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön a Corvinus Egyetemen tartott előadásán. Budapest jövőjével kapcsoltban beszélt új villamos vonalakról és a nagy gyalogos aluljárók felújításáról is. Az MSZP szerint a főpolgármester már évekkel ezelőtt is hasonló ígéreteket tett.

Nincs uniós pénz a 3-as metró felújítására

Nem kap uniós támogatást a hármas metró felújítására a főváros, derült ki a szerdai Magyar Közlönyből. Pedig korábban 635 millió forintot kaptak a felújítások előkészítésére. A BKV azt mondja, közbeszerzési pályázatot írtak ki a metró kocsik felújítására. Ezt hitelből fogják fizetni, amelyre az állam vállalt garanciát.


 

RTL II: Elkészültek a felújítási tervek

A kettes villamos felújításáról és a dunai hajózás fejlesztéséről is szól Budapest hosszú távú fejlesztési programja. Ezt a főpolgármester és a fejlesztési miniszter közösen mutatta be. A hármas metró felújítása azonban nem része ennek a programnak.
 

Megint füstölt a hármas metró


szerző:
2014.09.15. 18:30
Megint füstölt a hármas metró

A Lehel téri állomást reggel hat órakor kiürítették, pótlóbuszok vitték az utasokat. A Metróért Egyesület plakátokat készített. Ezeken azt írják le, mit kell tenniük az utasoknak, ha például füstöl a szerelvény.
 

^
18

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett! Figyelem! Ez a médiatartalom kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük, használjon szűrőprogramot. Szűrőprogram letöltése és további információk itt.

A tartalom megtekintése csak 18 éven felüliek számára engedélyezett!

Elmúltam 18, megnézem
Nem nekem való
!

Figyelem, a következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat és hanghatásokat tartalmazhat!

Megnézem
Nem nekem való